اخطار هواشناسی: ۳ روز آینده، سیلابی است
سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و سیلابی شدن رودخانه‌ها در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه هشدار داد

سیلابی شدن رودخانه‌هادر ۳ روز آینده

این هشدار درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی و وقوع رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف و در مناطق جنوبی احتمال بارش تگرگ صادر شده است که از بعد از ظهر جمعه ( ۱۳ دی ماه ) شروع می شود.

در این اخطاریه آمده است: در جمعه شب (۱۳ دی ماه) رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات در مناطق شمال و شرق خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری، جنوب لرستان با حداکثر ۲۵-۱۵ میلیمتر بارش رخ می دهد.

همچنین بر اساس این گزارش: در روز شنبه ( ۱۴ دی ماه)، بارش ها در استان فارس حداکثر (۷۰-۵۰ میلیمتر)، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، نیمه غربی کرمان حداکثر (۴۰-۳۰ میلیمتر) و شمال هرمزگان حداکثر (۲۵-۱۵ میلیمتر) خواهد بود.

طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در روز یکشنبه نیز بارش‌ها در نیمه جنوبی فارس، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان حداکثر (۶۰-۴۰ میلیمتر)، شمال هرمزگان حداکثر (۴۵-۳۵میلیمتر) و نیمه جنوبی خراسان جنوبی حداکثر (۲۵-۱۵ میلیمتر خواهد بود و این بارش‌ها در اواخر روز یکشنبه پایان خواهد یافت .

تشدید سامانه بارشی در این ۳ روز، طغیان رودخانه‌ها و سیلاب، لغزندگی جاده‌های ارتباطی، گرفتگی معابر عمومی، کولاک برف در مناطق کوهستانی و کاهش دید را در پی دارد که پرهیز از توقف در اطراف رودخانه‌ها یا مسیل ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و احتیاط در تردد جاده ای و دوری از صعود به ارتفاعات توصیه شده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: سایت هواشناسی