رئيس مركز اجرائيات راهنمايی و رانندگی ناجا از پرداخت 180 ميليارد تومان جريمه‌های رانندگی طی 6 ماه اخير خبر داد.
 
به نقل از فردا ، سرهنگ علیرضا جهانگیری با اعلام این خبر گفت: طی 6 ماه گذشته 17 میلیون و 304 هزار قبض جریمه صادر شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش نشان می‌دهد. این در حالی است كه روند ارتكاب تخلف در كشور رو به كاهش است و در 6 ماه اول امسال دوربین‌های ثبت تخلف 600 هزار تخلف را در تهران ثبت كرده‌اند.

رئیس مركز اجرائیات راهور گفت: از این پس رانندگان با ارسال اس ام اس به شماره 30005151 و ارسال
VIN خودرو به همراه یك ستاره می‌توانند شماره شناسه و شماره قبض جریمه خود را نیز با پیامك دریافت كنند. سرهنگ جهانگیری در ادامه گفت: در حال حاضر حدود یك سوم تخلفات رانندگی در كشور ثبت می‌شود كه بیشترین تخلفات مربوط به موارد ساكن و رفتاری رانندگان است.

رئیس اداره اجرائیات پلیس راهور همچنین اعلام كرد: بیشترین مبلغ پرداختی جریمه امسال 97 میلیون تومان بوده كه از سوی راننده متخلف پرداخت شده است.

بنابراین در حال حاضر بالاترین مبلغ جریمه متعلق به یك كامیون با 10 میلیون تومان است.

40 درصد موتوسیکلت‌سواران گواهینامه ندارند. به همین خاطر اجرای طرح پلاک ملی در ساماندهی آنان مؤثر است. سرهنگ محمدرضا غلامی رئیس مركز شماره‌گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی هم با اعلام این خبر گفت: مشکل نرم‌افزاری در چاپ کارت موتوسیکلت‌ها با پلاک ملی برطرف شد و از دیروز چاپ و تحویل آنها آغاز شده است. رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور با بیان این‌که تغییر پلاک خودروها که قرار بود 5 ساله انجام شود در مدت 3 سال و نیم اجرا شده، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم اجرای طرح تغییر پلاک موتوسیکلت‌ها به پلاک ملی، در مدت یک سال انجام شود. وی داشتن گواهینامه را برای مالکان موتوسیکلت در تغییر پلاک ضروری ندانست.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fardanews.com