با توجه به ابتلای 15 درصد دانش آموزان پنج مدرسه به بيماری آنفلوانزای نوع آ، اين مدارس برای جلوگيری از گسترش بيماری تعطيل شد.
 

رییس سازمان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای نوع آ طی چند هفته گذشته پنج مدرسه عادی، هفت مدرسه استثنایی و تعدادی کلاس درس در برخی مدارس این استان تعطیل شد.

ابراهیم اعتصام در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با توجه به ابتلای 15 درصد دانش آموزان پنج مدرسه به بیماری آنفلوانزای نوع آ، این مدارس برای جلوگیری از گسترش بیماری تعطیل شد.
وی ادامه داد: همچنین هفت مرکز آموزش کودکان استثنایی و چند کلاس درس در برخی مدارس از جمله دبستان "دانش" و مدرسه "تیزهوشان" زاهدان به سبب شیوع آنفلوآنزای نوع آ تعطیل شده است.
او بیان کرد: برای جلوگیری از گسترش این بیماری در مدارس، امکانات بهداشتی از جمله مایع دستشویی پیش بینی شده است.
وی افزود: باتوجه به شروع فصل سرما و احتمال گسترش بیماری آنفلوآنزا، سازمان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در نشستهای متعدد با کارشناسان بهداشت و درمان تمهیدات گسترده ای برای جلوگیری از شیوع این بیماری در مدارس اندیشیده است.
رییس سازمان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: والدین دانش آموزان نقش موثری در کاهش و پیشگیری از آنفلوانزای دارند.
وی اظهار داشت: آموزش و پرورش نیز در راستای افزایش آگاهی دانش آموزان از بیماری آنفلوانزا نهایت تلاش خود را به کار برده است.
او ادامه داد: تاکنون دوره های آموزشی پیشگیری از آنفلونزای نوع آ ویژه فرهنگیان و
دست اندرکاران مدارس برای مدیران و مربیان پرورشی و بهداشت برگزار شده است.
اعتصام تاکید کرد: به مدیران مدارس توصیه شده از محل موجودی سرانه مدارس، امکانات و اقلام بهداشتی از جمله مایع دستشویی، دستمال کاغذی و لیوان خریداری کنند و در اختیار دانش آموزان قرار دهند.
رییس سازمان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تصویب کارگروه سلامت، مدارسی که علایم این بیماری در آن وجود داشته باشد بین سه تا پنج روز تعطیل می شود

 

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir