مرز بین‌المللی خسروی به عنوان بزرگ‌ترین پایانه مرزی خاورمیانه و قدیمی‌ترین راه عبور زائران عتبات عالیات پیش از ظهر دیروز همزمان با ولادت خجسته حضرت امام رضا(ع) بازگشایی شد.
 
به نقل از خبرگزاری فارس مرز بین‌المللی خسروی به عنوان بزرگ‌ترین پایانه مرزی خاورمیانه و قدیمی‌ترین راه عبور زائران عتبات عالیات پیش از ظهر دیروز همزمان با ولادت خجسته حضرت امام رضا(ع) بازگشایی شد.

فرماندارشهرستان مرزی قصرشیرین با تائید این خبر گفت: براساس تفاهمنامه‌ای كه بین استاندار كرمانشاه و استاندار دیاله عراق منعقد شد امنیت زائران برعهده طرف عراقی و شركت‌های امنیتی آن كشور است و با اطمینان از این موضوع از امروز زائران كربلای معلی و عتبات عالیات به صورت كاروانی درقالب كاروان‌های حج و زیارت به عراق سفر می‌كنند.

بهرام تیموری افزود: دیروز دو كاروان از زائران كرمان به عراق اعزام و همزمان 4كاروان از عراق به سمت ایران حركت كردند و با توجه به ظرفیت بسیار بالای مرز بین‌المللی خسروی در استان كرمانشاه آمادگی ورود و خروج 10 هزار نفر زائر در روز را داریم.

وی ادامه داد: پیش از این امكان اعزام انفرادی زائران در مرز خسروی امكانپذیر بود اما با شرایط موجود تنها كاروان‌های زائران براساس زمان‌بندی و برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت پذیرش خواهند شد و زائران به صورت انفرادی نمی‌توانند به عراق مسافرت كنند.

تیموری تاكید كرد: خوشبختانه همه امكانات مرزی، پایانه بزرگ بین‌المللی، گمرك، گذرنامه و كنترل‌های مرزی در خسروی مستقر و فعال است و با كمترین معطلی كاروان زائران اعزام خواهند شد.

فرماندار قصرشیرین افزود: طرف عراقی زائران ایرانی را به صورت حفاظت شده و تدابیر لازم امنیتی به بغداد و از آنجا به شهرهای زیارتی اعزام خواهد كرد و براساس تفاهمنامه و توافق‌نامه استانداری دیاله مسئولیت امنیت زائران را برعهده دارد.

مرز بین المللی خسروی، كوتاه‌ترین، مطمئن‌ترین و قدیمی‌ترین راه عبور زائران عتبات عالیات و زائران عراقی حرم امام رضا(ع) است كه بیش از یك هزار سال قدمت و سابقه تردد دارد و باتوجه به زیرساخت‌های بسیار مناسب استان كرمانشاه از جمله بزرگراه كربلا، فرودگاه بین‌المللی كرمانشاه و سرویس‌های مختلف، امید آن می‌رود به برنامه ریزی حج و زیارت، ترد زائران دو كشور از سرعت بیشتری برخوردار شود.
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com