فیلترینگ شبکه های اجتماعی در دستور کار نیست
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: فیلترینگ و مسدود کردن گوگل، اینستاگرام، شبکه‌های اجتماعی و کسب و کارهای اینترنتی اساسا در دستور کار این مجلس نیست.

طرح مجلس بنای فیلترینگ ندارد



عباس گودرزی افزود: طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی فعلا نه بررسی شده و نه به تصویب رسیده است.

وی اظهار داشت: با توجه به فراوانی طرح های در دست بررسی و مشغله نمایندگان و از طرفی عدم امکان بهره گیری از نظرات و پیشنهادات کارشناسان، متخصصان و بخش خصوصی در صحن علنی، طرح مذکور جهت بررسی های بیشتر به کمیسیون تخصصی متشکل از تمام کمیسیون های مرتبط از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و صنایع، ارجاع داده شد.

وی گفت: نکته مهم اینکه طی بررسی طرح در کمیسیون تخصصی، امکان ارائه نظرات، پیشنهادات و حضور متخصصان، فعالان عرصه مجازی، صاحبان مشاغل و رسانه ها فراهم می باشد و این طرح پس از بررسی و تصمیم نهایی، دوباره در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد.

گودرزی افزود: همچنانکه تردد خودروها در یک خیابان و اتوبان باید تابع قانون راهنمایی و رانندگی باشد وگرنه تصادف و خسارت خواهیم داشت مجلس شورای اسلامی صرفا بنا دارد فضای مجازی نیز قوانینی جهت دفاع از حقوق کاربران داشته و تابع ضوابط و قوانین باشد.

وی ادامه داد: از مردم، متخصصان و افراد صاحب نظر دعوت می شود ضمن مطالعه متن طرح مذکور، پیشنهادات، انتقادات، نظرات و دغدغه خود را از طریق دفتر و رسانه های مجازی به اطلاع نمایندگان مجلس برسانند تا در کمیسیون طرح و پیگیری گردد.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir