پیش بینی هواشناسی، 22 خرداد 1401
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ازوزش باد شدید و خیزش گرد و غبار در مناطق مختلف کشور همچنین نفوذ توده‌ گرد و غبار از عراق به غرب و شمال غرب کشور خبرداد.

نفوذ توده گرد و غبار به نواحی غربی کشور/ رگبار و رعد و برق در برخی مناطق



صادق ضیاییان ،درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز و فردا(۲۲ و ۲۳ خرداد) در برخی مناطق آذربایجان شرقی آذربایجان، غربی، اردبیل، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، شمال زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی مناطق خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ رخ می‌دهد.

وی افزود: سه شنبه و چهارشنبه (۲۴ و ۲۵ خرداد) در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و پنجشنبه (۲۶ خرداد) در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: امروزدر برخی مناطق جنوب غرب و نوار شرقی کشور وزش باد شدید و خیزش گردوخاک رخ می‌دهد. دوشنبه بعدازظهر و شب با انتقال توده گردوخاک از کشور عراق در برخی مناطق غرب و شمال غرب و سه شنبه در برخی مناطق شمال غرب ، غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان سه شنبه در غرب و مرکز کشور، چهارشنبه در غرب، مرکز و نوار شرقی و پنج شنبه در نوار شرقی کشور سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی از این مناطق را در پی دارد.

وی افزود: امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، دوشنبه دریای عمان، تنگه هرمز و سه شنبه دریای خزر، تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۳ خردادماه) قسمتی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۲۴ خردادماه) قسمتی ابری و وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ خردادماه) اهواز با دمای ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.




گردآوی: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir