پیش بینی هواشناسی، 31 تیر 1401
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق در شمال و جنوب کشور طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: طی سه روز آینده در مناطقی از نوار غربی کشور وزش باد به نسبت شدید و آسمانی غبارآلود انتظار می‌رود که سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

رگبار پراکنده باران در شمال و جنوب کشور



صادق ضیاییان ، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در شرق گیلان، مازندران، گلستان، شمال هرمزگان، جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر ابرناکی و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش شدید رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: شنبه (اول مردادماه) با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل شمالی کشور، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، ابرناکی و بارش باران، گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود همچنین در شمال هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان و جنوب شرق فارس، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: یکشنبه (۲ مردادماه) بارش در مناطق یاد شده با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت. دوشنبه (۳ مردادماه) این وضعیت ادامه دارد، قابل توجه است طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین و البرز نیز افزایش ابر گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه (۴ مردادماه) بارش در سواحل شمالی کاهش می‌یابد اما بارش در جنوب شرق تشدید می‌شود و در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس، جنوب و شرق کرمان، رگبار شدید باران، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: طی سه روز آینده در مناطقی از نوار غربی کشور وزش باد به نسبت شدید و آسمانی غبارآلود انتظار می‌رود که سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

ضیاییان با اشاره به این‌که روزهای شنبه تا دوشنبه (۱ تا ۳ مردادماه) وزش باد در مناطقی از شرق و مرکز کشور پدیده حاکم است، گفت: شرق دریای عمان در پنج روز آینده و دریای خزر در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه مواج خواهند بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (اول مردادماه) صاف و همراه با غبار رقیق در بعضی از ساعات وزش باد از بعد از ظهر قسمتی ابری با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (۲ مردادماه) صاف تا قسمتی ابری در بعضی از ساعات وزش باد، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک در بعد از ظهر با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، طی امروز و فردا (۳۱ تیر و ۱ مردادماه) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۱ و ۱۳ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir