دلیل اختلال شدید در اینترنت کشور اعلام شد
بررسی‌ها نشان می‌دهد از شب گذشته اختلالی در ترافیک داخل کشور رخ داده و همچنان ادامه دارد که این مشکل بنا بر اعلام شرکت ارتباطات، به دلیل بروز مشکلات فنی در راستای توسعه شبکه است

 اختلال شدید در اینترنت کشور به چه دلیل بود؟

براساس اطلاعات سایت مرکز تبادل ترافیک داده تهران، شب گذشته یک اختلال دو ساعته در ترافیک داخل کشور رخ داد.

در همین رابطه امیر محمدزاده لاجوردی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور شب گذشته با انتشار پستی در فضای مجازی در این باره گفت: شاهد افت ترافیک یکی از مراکز IXP کشور بودیم که توسط همکارانم این مشکل مرتفع گردید.

اما  امروز هم شواهد حاکی از آن است که این اختلال در ترافیک داخل کشور همچنان وجود دارد و کندی اینترنت احساس می‌شود. در همین رابطه شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور طی اطلاعیه ای اعلام کرد: به دلیل بروز مشکلات فنی در راستای توسعه شبکه، شاهد افت موقت کیفیت سرویس IXP خواهیم بود و از شکیبایی شما تا رفع مشکل سپاسگزاریم.

همچنین یکی از دیتاسنترهای داخلی (ابرآروان) هم از مدار خارج شده بود و در این باره به کاربران خود توضیح داد: کاربر دیتاسنتر بامداد، قطعی برق مکرر و بسیار طولانی مدت، هم‌چنین عدم پایداری برق منطقه، در کنار مشکل سوخت‌رسانی، باعث فشار مضاعف و از دسترس‌ خارج شدن ژنراتورها و در نتیجه از مدار خارج شدن دیتاسنتر بامداد ابر آروان شده است.

براساس اعلام وزارت نیرو، این قطعی و ناپایداری برق حداقل تا ساعت ۲۴ امشب ۲۷ دی ۱۴۰۱ ادامه دارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir