بیانیه وزارت کشور درباره قطع اینترنت در کنکور
وزیر کشور درباره پیشنهاد مطرح شده مبنی بر قطع شدن دسترسی به اینترنت در روز برگزاری امتحانات نهایی گفت که این پیشنهاد رد شده است

پیشنهاد قطع شدن دسترسی به اینترنت در روز برگزاری امتحانات نهایی و کنکور رد شد

نشست هم‌اندیشی استانداران سراسر کشور به منظور تجلیل از شوراهای آموزش و پرورش برتر کشور و مدیران و عوامل برتر طرح راهبرد توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی روز دوشنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور ‌در سالن اجتماعات پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد.

در این جلسه که رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش ‌پرورش هم حضور داشت، درباره مهمترین موضوعات و مسایل حوزه آموزش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر کشور در این نشست درباره بحث امنیت برگزاری آزمون‌های نهایی و کنکور گفت: مهمترین موضوع، برگزاری کنکور است که در این زمینه مشکلی نیست و امنیت سوالات هم موضوع دیگری است که تدابیر لازم برای تامین آن اعمال می‌شود.

وحیدی درباره پیشنهاد مطرح شده مبنی بر قطع شدن دسترسی به اینترنت در روز آزمون گفت که این پیشنهاد رد شده است.

پیشتر سرپرست وزارت آموزش و پرورش قطع اینترنت در ۱۱ روز برگزاری امتحان نهایی را تکذیب کرده و گفته بود: در روزهای امتحان نهایی، اینترنت پایدار و پرسرعت برای حوزه‌های امتحانی و محدود سازی اینترنت بین‌الملل در دست بررسی است، اما هنوز هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

آزمون ها در شرایط ایمن برگزار می‌شود

وزیر کشور در حاشیه این نشست نیز در جمع خبرنگاران گفت: موضوع مهم این نشست، احراز اطمینان از وجود شرایط مناسب برای استان ها در برگزاری آزمون هایی است که در پیش داریم؛ در این دوره، آزمون ها در شرایط کاملا ایمن برگزار می‌شود.

وحیدی درباره قطعی اینترنت گفت: موضوعی درباره قطعی اینترنت نداشتیم پیش بینی های دیگری انجام شده که با در نظر گرفتن آنها، امنیت امتحانات و ایمنی آنها از منظر حفظ سوالات برابر قوانینی که در وزارت آموزش وپروش اندیشیده شده است، برگزار خواهد شد.

وی به مقوله فرهنگ سازی هم اشاره کرد و گفت که مشکلات اجرایی را مدیران اجرایی حل می‌کنند تا آزمون را آبرومند برگزار کنیم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir