پلمپ 5 واحد صنفی گیلان به دلیل عدم رعایت حجاب
مدیرکل صمت گیلان از برخورد قاطع با بی‌حجابی در حوزه صنفی خبر داد و گفت: بیش از پنج واحد صنفی در رشت به علت‌ عدم رعایت عفاف و حجاب پلمب شدند.

پلمب و جریمه واحدهای صنفی


تیمور پورحیدری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای مصوبات کمیسیون نظارت و ماده ۱۷ قانون نظام صنفی مبنی بر تکلیف کلیه صنوف استان بر رعایت قانون اظهار کرد: کلیه اصناف و بازاریان مکلف به اجرای قوانین و مقررات جاری کشور هستند و با هرگونه هنجارشکنی قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح برخورد با تخلفات صنفی و رفتارهای هنجارشکنانه را به صورت جدی و مستمر در دستور کار اداره صمت قرار دارد، گفت: پلمب و جریمه واحدهای صنفی اساساً مطلوب نظر ما نیست و قطعاً باعث خسارت مالی و معنوی کسبه و اصناف در بازار خواهد شد ولی به عنوان یک نهاد نظارتی در صورت مشاهده تخلفات مشهود و عینی مکلف به برخورد قانونی هستیم.

مدیرکل صمت استان گیلان با بیان اینکه پلمب پنج واحد صنفی با نصب بنر در راستای اجرای مصوبه کمیسیون نظارت مرکز استان در روز چهارشنبه ۹ فروردین صورت گرفته است، افزود: متصدیان خدمات در واحدهای صنفی در زمینه‌های عینک فروشی، پیتزا، قهوه فروشی، ابزار یراق و اسباب بازی فروشی نسبت به هنجارهای اجتماعی حجاب و عفاف بی‌توجه بودند که منجر به پلمب واحدهای مذکور شد.

پورحیدری با تاکید بر لزوم رعایت عفاف و حجاب از از صاحبان مشاغل و صنوف بیان کرد: مدیران واحد‌های صنفی بایستی پرسنل فعال در محل کسب خود را به درستی مدیریت نموده و نسبت به رعایت مقررات و قوانین جاری کشور حساس و متعهد باشند تا بازاری آرام و بدور از معضلات اجتماعی را در سال جدید شاهد باشیم.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir