جزئیات عمل جراحی جمجمه جوان مینابی اعلام شد
جوان ۱۴ ساله ای که بر اثر تصادف در شهرستان میناب دچار آسیب مغزی شده بود تحت عمل جراحی قرار گرفت.

با افراد خاطی برابر مقررات برخورد می‌شود


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز (۲۶ مردادماه) با اشاره به عمل جراحی جمجمه جوانی که بر اثر تصادف با موتور سیکلت دچار آسیب مغزی شده بود، گفت: مصدوم ۱۴ ساله در تاریخ ۹ خردادماه سال جاری، ساعت ۱۹:۳۰ با سطح هوشیاری ٤ توسط فوریت های پزشکی ۱۱۵ شهرستان میناب به این بیمارستان منتقل شده بود که سریعا اینتوبه و به اتاق عمل فرستاده شد.

دکتر حسن زارعی افزود: به علت آسیب وارد شده به جمجمه این جوان در زمان تصادف مغز وی متورم شده بود که مورد عمل جراحی کرانیوتومی (باز کردن جمجمه برای کاهش فشار داخل مغز و از بین رفتن تورم ) قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از انجام این عمل، بیمار برای مراقبت های ویژه به مدت یک ماه در آی سی یو بستری شد و در این مدت بیمار سطح هوشیاری پایینی داشته و ارتباط برقرار نمی کرد، فقط ارتباط چشمی داشت و قادر به حرکت هم نبوده است.

دکتر زارعی افزود: این جوان ۱۴ ساله در تاریخ ۲۷ تیرماه با علائم حیاتی گفته شده و با داشتن زندگی نباتی از بیمارستان مرخص شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه خاطرنشان کرد: بیمار از زمان ترخیص تا به امروز چندین بار مراجعه و ویزیت شده که دیروز مجددا بستری و عمل جراحی کرانیوپلاستی انجام شد که در حال حاضر بیمار در بخش جراحی تحت مراقبت قرار دارد و حال عمومی وی خوب است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ عمل جراحی بر روی بیمار انجام شده اطهار کرد: در عمل جراحی دیروز، جاگذاری مش در جمجمه بیمار صورت گرفت و این بیمار هم اکنون علائم حیاتی نرمال دارد و از بخش مراقبت های ویژه ترخیص و هم اکنون در بخش جراحی بیمارستان بستری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: تیم پزشکی بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب تا زمان بهبودی کامل بیمار در کنار وی و خانواده این جوان عزیز خواهد بود و تمامی تلاش خود را برای بهبودی کامل بیمار انجام خواهد داد.

دکتر زارعی درباره سوالات و ابهامات مطرح شده در خصوص جمجمه و روند درمان بیمار، گفت: در تمام دنیا مرحله برداشت بخشی از جمجه مرسوم و بخشی از روند درمان است و مردم به مجموعه درمانی اعتماد کامل داشته باشند.

دکتر زارعی همچنین بیان کرد: در مورد مسائل مطرح شده موضوع در حال بررسی کارشناسی بوده و در صورتی که همکاران بیمارستان اقدامی خارج از اصول علمی و موارد قانونی انجام داده باشند اقدامات لازم انجام خواهد شد و با افراد خاطی برابر مقررات برخورد می‌شود.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: rokna.net