کلاس حجاب و عفاف برای عرضه‌ کنندگان پوشاک!
اتحادیه فروشندگان پوشاک تهران: به دارندگان واحد‌های صنفی عرضه کننده پوشاک درس عفاف و حجاب داده می‌شود و گواهی می‌دهیم

به دارندگان واحد‌های صنفی عرضه کننده پوشاک درس عفاف و حجاب داده می‌شود

سخنگوی اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با تاکید بر اینکه تمام واحدهای صنفی عرضه‌ پوشاک زیر مجموعه اتحادیه نیستند، گفت: اتحادیه اقدامات مختلفی در صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب و مبارزه با پوشاک نامتعارف انجام داده است.

ابوالقاسم شیرازی سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت: همه عرضه‌کنندگان پوشاک زیر نظر اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران نیستند، بلکه تعدادی از آنها از جمله عرضه‌کنندگان و تولید‌کنندگان پوشاک تریکو و تی‌شرت زیر نظر اتحادیه کشباف، همچنین عرضه کنندگان فروشگاه‌های زنجیره‌ای پوشاک زیر نظر اتحادیه‌های زنجیره‌ای و تعدادی از عرضه‌کنندگان پوشاک زیر نظر اتحادیه پیراهن‌دوزان هستند.

سخنگوی اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران، گفت: از طرفی مال‌های بزرگ تجاری اغلب در منطقه شمیرانات قرار دارند که آنها نیز زیر نظر اتحادیه پوشاک تهران نیستند، بلکه زیر نظر اتحادیه پوشاک شمیرانات هستند، بنابراین نباید مسئول تمام واحدهای صنفی عرضه کننده پوشاک را اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران دانست.

وی اظهار داشت: در حال حاضر هر واحد صنفی که دارای حداقل دو شعبه باشد، بدون در نظر گرفتن متراژ فروشگاه، زنجیره‌ای محسوب می‌شود و لذا زیر نظر اتحادیه زنجیره‌ای قرار می‌گیرد و اتحادیه پوشاک تهران هیچ نظارتی بر آن ندارد.

شیرازی بیان داشت: همانطور که اشاره شد فروشگاه‌های بزرگ و برندها که معمولا دارای چند شعبه هستند، زیر نظر اتحادیه زنجیره‌ای هستند و ما هیچ گونه نظارتی بر آنها نداریم و این در حالی است که برخی از این فروشگاه‌های بزرگ، برند و زنجیره‌ای پوشاک نامتعارف عرضه می‌کنند و متاسفانه شاهد آن هستیم که در مواردی فروشندگان آنها حجاب اسلامی را نیز رعایت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران از موضوع حجاب عافل نیست و اقدامات مختلفی را در راستای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب انجام می‌دهد، گفت: در حالی که این اتحادیه مسئولیت انجام امور فرهنگی را بر عهده ندارد، اما قدامات گسترده را در این زمینه انجام داده است.

شیرازی در ادامه به برخی اقدامات اتحادیه در خصوص توسعه فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: اتحادیه هر روز گشت نظارتی از واحدهای صنفی دارد و با گشت‌های مشترکی که اتحادیه به کمک اماکن دارد در صورت مشاهده عرضه پوشاک نامناسب از سوی واحد صنفی مطابق قانون با آنها برخورد می‌شود و در مواردی نیز واحدهای عرضه کننده پوشاک نامناسب پلمب می‌شوند.

وی بیان داشت: در مرکز آموزش اتحادیه به دارندگان واحدهای صنفی عرضه کننده پوشاک درس عفاف و حجاب داده می‌شود و حتی به آنها گواهی حضور اعطا می‌شود.

سخنگوی اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران، گفت: برگزاری کلاس‌های ایجابی فرهنگ اسلامی در مرکز پژوهشی و آموزش اتحادیه، نصب بنرهایی بر سر در پاساژها با تاکید بر تولید پوشاک مناسب با شئون اسلامی از اقدامات این اتحادیه در راستای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از عرضه پوشاک نامتعارف بوده است.

وی اظهار داشت: ارسال پیامک به دارندگان واحدهای صنفی دارای پروانه کسب با مضمون و محتوی حجاب از دیگر اقدامات اتحادیه در راستای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب بوده است.

شیرازی بیان داشت: پیامک‌های مختلفی برای دارندگان واحدهای صنفی ارسال شد اما همه آنها به رعایت فرهنگ حجاب تاکید دارد به عنوان مثال در یکی از این پیامک‌ها ذکر شده است که که تولید و عرضه شلوارهای پاره، البسه و مانتوهای غیر متعارف و عدم توجه به موازین و مقررات قانونی جهت صیانت از عفاف و حجاب ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

وی بیان داشت: برگزاری سلسله نشست‌های صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب، تقدیر از تولید‌کنندگان محصولات عفاف و حجاب، برگزاری جلسه شورای هماهنگی صیانت از عفاف و حجاب با حضور نمایندگان مجلس و اتحادیه‌های همگن و برگزاری دوره آموزشی صیانت از عفاف و حجاب با همکاری ستاد امروز به معروف و نهی از منکر و اعطای گواهی‌نامه از جمله اقدامات این اتحادیه در راستای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و مبارزه با بی‌حجابی است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com