ممنوعیت ورود خودروها به شهر مهران
استاندار ایلام با بیان اینکه از امروز ( چهارشنبه، اول شهریور) ورود خودروها به شهر مهران ممنوع و به پارکینگ بزرگ اربعین هدایت می‌شوند، گفت: هم‌اکنون ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در مهران به منظور جابجایی زوار تا پایانه مرزی فعالیت دارند و تا فردا ۳۰۰ دستگاه دیگر به این تعداد اضافه خواهند شد

از امروز ورود خودروها به شهر مهران ممنوع می‌شود

حسن بهرام‌نیا دیروز سه‌شنبه، ۳۱ مرداد ماه در جلسه ستاد اربعین استان در سالن جلسات مرکز مانیتورینگ اربعین مهران، گفت: با توجه به حضور زائران در استان و مرز مهران، هماهنگی و هم‌افزایی در جهت ارتقاء خدمات همه‌جانبه به زائران از ضروریات است.

وی با تأکید بر اینکه باید همه امکانات را به صورت کامل به عنوان میزبان، برای زوار فراهم کنیم، اظهار کرد: با توجه به حجم ورودی زوار به استان، این آمادگی‌ها به صورت نسبی هم ایجاد شده و به منظور ارائه مشکلات احتمالی و رفع آن‌ها در فرصت کم باقی مانده، جلسه ستاد اربعین برگزار شد.

بهرام‌نیا یکی از مهمترین ضروریات زائران اربعین را در حوزه حمل و نقل و ناوگان درون شهری عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در مهران به منظور جابجایی زوار تا پایانه مرزی فعالیت دارند و تا فردا ۳۰۰ دستگاه دیگر به این تعداد اضافه خواهند شد که مجهز به سیستم خنک‌کننده  هستند.

استاندار ایلام ادامه داد: این تعداد ناوگان در سه فاز کار جابجایی زوار را انجام خواهند داد که فاز اول از پارکینگ اربعین تا میدان اربعین، فاز دوم از پل زائر تا میدان اربعین و فاز سوم از پایانه برکت تا میدان اربعین خواهد بود. به منظور رفاه حال زوار، هیچ گونه توقفگاه در این محدوده‌ها تا میدان اربعین وجود ندارد.

وی یکی از مهمترین رویکردها تا پایان اربعین را پایش و نظارت همه جانبه بیان و تصریح کرد : پارکینگ‌ها چه دولتی و چه خصوصی باید برابر نرخ اعلامی نسبت به اخذ وجه اقدام کنند و هرگونه افزایش خودسرانه ممنوع است، کلیه دستگاه‌های نظارتی باید در این راستا ورود کنند و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی در ادامه با قدردانی از خدمات موکب‌داران گفت: جانمایی موکب‌ها از قبل طراحی شده و بر اساس نظریه کمیته مربوطه، مواکب جانمایی شده و هر گونه اقدام در این رابطه باید با تصمیم و مجوز این کمیته صورت گیرد.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام با اشاره به ظرفیت پارک برای ۱۸۰ خودرو در مهران، اضافه کرد: با توجه به مدیریت هر چه بهتر به زائران و جابجایی راحت تا میدان اربعین، از فردا از ورود خودروها به شهر مهران جلوگیری می‌شود و بطور  مستقیم به پارکینگ اربعین هدایت می‌شوند، در همین رابطه و به منظور ارائه خدمات به زوار، مواکب در پارکینگ اربعین تا امشب فعال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اولویت‌ها، استفاده از ظرفیت اقتصادی اربعین برای مردم استان است و در این راستا مردم استان باید از این فرصت بهره‌مند شوند، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی استان در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد. اولویت در رابطه با فروش محصولات با بومی استان خواهد بود.

 بهرام‌نیا افزود: به منظور تسریع در خدمات‌رسانی به زوار، شرکت آب و فاضلاب و شرکت توزیع نیروی برق استان نسبت به استقرار دو اکیپ جداگانه در پایانه مرزی شهید سلیمانی و پارکینگ اربعین اقدام نمایند.

وی در ادامه با قدردانی از خدمات ستاد عتبات عالیات گفت: هیچ مشکلی در خصوص تأمین آب و یخ در سطح استان وجود ندارد و هم آب و یخ به اندازه کافی دپو شده است، همچنین علاوه بر استقرار دستگاه‌های یخ‌ساز، یک دستگاه یخ‌ساز دیگر نیز خریداری شده است. خدمات باید متفاوت از با سال گذشته باشد تا همه زوار از این خدمات بهره‌مند شوند.

استاندار ایلام در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۷۵۰ کامیون حامل موکب‌ از مرز مهران وارد کشور عراق شدند، گفت: با هماهنگی‌های بعمل آمده، تردد کامیون‌های حامل بار موکب‌های اربعین حسینی در مرز مهران تسهیل و تسریع می‌شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir