طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی ویژه بانوان با هدف ارتقا و توسعه احساس امنیت برای بانوان و همچنین از بین بردن بسترهای جرم برای مزاحمان نوامیس و ایجاد احساس ناامنی برای اراذل و اوباش و بزهکاران به اجرا در آمد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی آفتاب و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی سردار علیرضا اکبرشاهی "فرمانده انتظامی استان تهران‌"، ‌با اشاره به رضایت‌مندی مسئولان و اقشار مختلف جامعه از اجرای این طرح گفت‌: «‌با توجه به این موضوع که مردم کشور ما دارای ریشه‌های محکم اعتقادی و مذهبی هستند و حفظ ارزش‌ها و باورهای دینی برای آنان از اهمیت بالایی برخوردار است لذا شهروندان در برابر کوچکترین تعرض و آسیب به نوامیس همواره از خود عکس‌العمل بالایی نشان می‌دهند و عموم مردم با هر ایده و تفکری خواهان برخورد پلیس با این پدیده زشت و ضد اجتماعی هستند. از این رو پلیس استان تهران در راستای این طرح برخورد خود را با مقوله‌های مزاحمان نوامیس، بد حجابی، مزاحمت خیابانی، اوباشگری، مجالس لهو و لعب، زنان خیابانی، فساد و فحشا تشدید کرده‌است».

وی در خصوص ایجاد مزاحمت برای نوامیس از سوی افراد شرور و مزاحمان خیابانی با اشاره به اینکه از جمله مسائلی که برای هیچ یک از مسئولان و کارکنان پلیس قابل توجیه نمی‌باشد‌، عرض اندام و قدرت‌نمایی عده‌ای از اشرار در برابر بانوان است؛ گفت: «بنابراین در طول این طرح از ابتدای سال جاری تعداد 6 هزارو 414 نفر از کسانی که با رفتارهای ناهنجارخود برای بانوان مزاحمت ایجاد کرده و موجب سلب امنیت و آسایش از آنان شده بودند‌، دستگیر شدند‌».

وی در ادامه گفت : «‌تعداد 5492 نفر از دستگیرشدگان با اخذ تعهد کتبی آزاد و تعداد 924 نفر نیز با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند».

فرمانده انتظامی استان تهران تصریح کرد: «هرساله شاهد بوده‌ایم که بانزدیک شدن فصل گرما عده‌ای از زنان ارزشهای دینی و انقلابی را نادیده گرفته و با مظاهر ضد‌‌ارزش و اشکال مختلف بدحجابی و پوشش‌های نامناسب دل هراسان متعهدی را به درد می‌آورند‌. لذا پلیس این استان حسب وظیفه ذاتی خود برخورد با مصادیق علنی بد‌حجابی را دردستور کار خود قرار داده تا از فراگیرشدن این معضل در جامعه بصورت گسترده ممانعت به عمل آورد، از این رو در طول این طرح تعداد یک هزار و 68 نفر از زنان بدحجاب که با پوشش خود عفت عمومی را جریحه دار کردند، دستگیر شدند و از این تعداد 954 نفر با اخذ تعهد کتبی آزاد و تعداد 114 نفر با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند».

وی همچنین با اشاره به اینکه محصولات ضد فرهنگی همواره زمینه ساز بسیاری از ناهنجاری ها و رفتاهای خارج از عرف، شرع و قانون می‌باشد‌، گفت : «‌در این خصوص تعداد یک هزار و 534 نفر دستگیر شدند که همگی دستگیرشدگان با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند». 

اکبرشاهی افزود: «‌برای برچیدن زمینه‌ها و بسترهای مساعد برای برگزاری مجالس لهو و لعب در باغات و ویلاهای شخصی که عمدتاً عده‌ای از افراد با برگزاری مجالس لهو و لعب و عروسی‌های مختلف زمینه‌های فساد و فحشا را رواج می‌دهند تعداد 83 نفر در خصوص برپایی مجالس لهو و لعب و عروسی‌های مختلف دستگیر که از این تعداد 36 نفر با اخد تعهد کتبی آزاد و 47 نفر نیز با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، همچنین تعداد یک باب تالار پذیرایی نیز در این خصوص پلمپ شد».