مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار با اشاره به صحبتهای وزیر ارتباطات در زمینه برقراری سرویس GPRS همراه اول تا شهریور ماه جاری افزود: ما درصدد هستیم این سرویس را در شهریور ماه جاری راه اندازی کنیم.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار گفت: به دلیل تاخیر در ارسال تجهیزات ارائه سرویس GPRS در سال گذشته محقق نشد ولی با ورود این تجهیزات به شبکه همراه اول و هماهنگیهای لازم در شهریور ماه شاهد برقراری این سرویس در کل کشور هستیم.

مهندس وحید صدوقی در گفتگو با مهر ضمن اشاره به برگزاری همایش سراسری مدیران و روسای امور مشترکین شرکت ارتباطات سیار در شهر زیبا کنار استان گیلان گفت: طی بررسیهای انجام گرفته در سالهای 85 و 86 استانهای برتر در زمینه های توسعه شبکه تلفن همراه، ارتقای کیفیت شبکه، نگهداری شبکه در استان، کاهش میزان لاوصولی قبضها وچگونگی ارایه خدمات به مشترکین مشخص و معرفی شدند.

صدوقی استان برتر را استان گیلان معرفی کرد و اضافه کرد: استان گیلان در سال گذشته رشد 120 درصدی در جهت توسعه شبکه تلفن همراه داشته است به عنوان مثال تا پایان سال 85 تنها 264 سایت BTS در این استان راه اندازی شده بود ولی طی سال گذشته 325 سایت راه اندازی شد که این نشان دهنده افزایش 123 درصدی عملکرد این استان نسبت به 13 سال گذشته و تنها در یکسال است.

وی ادامه داد: استانهای مازندران، سیستان و بلوچستان، یزد و قم هم جزو پنج استان برتر سال 86 معرفی شدند.

مدیر عامل همراه اول خاطرنشان کرد: همراه اول در حوزه توسعه شبکه و امور تلفن همراه از قبیل فرآیندهای ثبت نام و جذب مشترکان تمام اختیارات خود را به استانها تفویض اختیار کرده است چرا که ما طبق اساسنامه شرکت هیچ واحد استانی نباید داشته باشیم بلکه باید اختیارات خود را به استانها تفویض کنیم تا آنها هم از سوی ما و از طریق مناقصه یک پیمانکار غیردولتی را جهت انجام این فعالیتها انتخاب کنند.

وی وظیفه اصلی این پیمانکاران را توسعه شبکه، نگهداری وضعیت موجود شبکه، انجام امور ثبت نام و جذب مشتری دانست و گفت: این همایش هر 3 الی 4 ماه و به نسبت زمان هماهنگیها برگزار می شود، البته یکی از اهداف ما در همایش چهارم استان گیلان ایجاد هماهنگی بین استانها برای واگذاری سیم کارتهای 150 هزار تومانی همراه اول هم بود.

صدوقی در ادامه به بحث سیم کارتهای با پیش شماره 0910 اشاره کرد و افزود: مرحله اول ثبت نام این سیم کارتها از طریق اینترنت و از امروز آغاز می شود و در مراحل بعد در دفاتر خدمات ارتباطی امور مشترکین هم انجام می شود و واگذاریها هم در مرحله اول به نسبت میزان استقبال و ثبت نام انجام خواهد شد.

وی در زمینه به درازا کشیده شدن مدت انتظار ارائه GPRS همراه اول گفت: سال گذشته جهت ارائه GPRS همراه اول و انتخاب پیمانکار قرار شد مناقصه ای برگزار شود ولی به دلیل وجود برخی نواقص، مناقصه انتخاب پیمانکار مجددا انجام شد و در دی ماه 86 برنده این مناقصه مشخص شد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار خاطرنشان کرد: این پیمانکار موظف بود تا سال گذشته و تا عید سال جاری GPRS همراه اول را برقرار کند ولی این امر به دلیل تاخیر در ارسال تجهیزات این سرویس به سایتهای شبکه محقق نشد ولی اعلام کرده اند که تا پایان خرداد ماه این تجهیزات وارد شبکه شده و هماهنگیهای لازم هم انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به صحبتهای وزیر ارتباطات در زمینه برقراری سرویس GPRS همراه اول تا شهریور ماه جاری افزود: ما درصدد هستیم که طبق وعده دکتر سلیمانی این سرویس را در شهریور ماه جاری راه اندازی کنیم.

صدوقی‌ در مورد تعامل با دیگر اپراتورهای کشور (طبق ماده 7 اساسنامه همراه اول این شرکت موظف است در زمینه های تبادل ارتباطات، ترانزیت، ترافیک و رومینگ با دیگر اپراتورهای کشور تعامل برقرار کند) اظهار داشت: اولویت اول ما در همراه اول ارائه خدمات مناسب به مشترکین است، همانطور که استحضار دارید در سال گذشته ما 14 میلیون ثبت نام سیم کارت همراه اول داشتیم در حالی که بودجه شرکت برای 3 میلیون مشترک برنامه ریزی شده بود و با اصلاحیه ای هم که انجام شد به 7 میلیون مشترک رسید بنابراین ظرفیت ما تنها جوابگوی مشترکین همراه اول می شد.

وی اضافه کرد: در توسعه شبکه ما تنها توانستیم به مشترکین همراه اول سرویس های خود را ارائه کنیم بنابراین عملا دیگر ظرفیتی برای برقراری رومینگ با دیگر اپراتورها فراهم نشد، همچنان که این روند توسعه در سال جاری هم همچنان ادامه دارد.

صدوقی افزود: البته یکی از اولویتهای ما در سال جاری برقراری رومینگ یک طرفه با شبکه GSM روستایی استانها است که بعد از انجام این کار، در صورت بررسی ظرفیت شبکه و توسعه ظرفیتها این رومینگ با دیگر اپراتورهای کشور هم برقرار می شود.