از شب گذشته و امروز همزمان با سالگرد ارتحال جانگداز امام خمینی(ره) رهبر انقلاب اسلامی،ایران همیشه در صحنه به سوگ پیر جماران نشست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز" مساجد، تکیه ها و حسینیه های سراسر کشور ،بویژه حرم مطهر آن حضرت در تهران از شب گذشته تاکنون پذیرای خیل عظیم عزاداران امام راحل هستند.
دسته جات سینه زنی و عزادار از شب گذشته در سراسر ایران اسلامی در سالگرد ارتحال رهبر انقلاب اسلامی به سوگ نشسته و به مرثیه خوانی و ذکر مناقب اهل بیت پرداختند.
مراسم عزاداری ویژه در حرم مطهر آن امام همام نیز از دقایق اولیه صبح امروز آغاز شده و تا دقایقی دیگر به صورت رسمی اجرا خواهد شد.
گزارش خبرنگاران ایسکانیوز مستقر در حرم امام خمینی(ره) حاکیست که خیل عظیم عزاداران از سراسر ایران اسلامی در قالب کاروان های عزادار و حتی با پای پیاده به تهران آمده تا در عزاداری و سوگ رهبر فقید شیعیان جهان شرکت کنند.
این در حالی است که مقارن بودن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)با نوزدهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی شور و حال وصف ناپذیری را در میان جمعیت عزادار ایران اسلامی ایجاد کرده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ،حضرت آیت الله خامنه ای امروز در حرم مطهر امام خمینی(ره) سخنرانی خواهند کرد.
هزاران عکاس و خبرنگار داخلی و خارجی مراسم سالگرد بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی را پوشش تصویری و خبری می دهند.
شب گذشته نیز مراسم عزاداری در حرم مطهر امام راحل با حضور خیل عظیم عزاداران و سخنرانی رییس جمهور برگزار شد.
همچنین به مناسبت نوزدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(قدس‌سره‌‌الشریف) مجلس تکریم و بزرگداشتی از سوی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه 13/3/87 بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار شد.