معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش كشور نحوه توزیع كارت را برای داوطلبان تهرانی و داوطلبان سایر شهرستانها اعلام كرد.
به گزارش مهر؛ دكتر حسین توكلی افزود: در آزمون سراسری 87 یک میلیون و 344 هزار و 978 نفر متقاضی ثبت نام و شركت در آزمون شدند كه از این تعداد 317 هزار و 905 نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، 458 هزار و 842 نفر در گروه آزمایشی تجربی، 516 هزار و 618 نفر در علوم انسانی، 32 هزار و 526 نفر در گروه آزمایشی هنر و 19 هزار و 87 نفر در گروه آزمایشی زبانهای خارجی شركت كرده اند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینكه به گروههای آزمایشی 1، 2 ، 3 و 5 اجازه داده شده بود كه در گروه آزمایشی هنر نیز شركت و علاقه مندی خود را در این زمینه اعلام كنند، 34 هزار و 7 نفر از گروه های آزمایشی دیگر علاقه مندی خود را برای شركت در گروه آزمایشی هنر اعلام كرده اند بنابراین 66 هزار و 533 كارت ورود به جلسه آزمون برای داوطلبان گروه آزمایشی هنر صادر شده است.

معاون سازمان سنجش آموزش كشور گفت: همچنین به داوطلبان گروههای آزمایشی 1 ، 2، 3 و 4 نیز اجازه داده شده بود كه در گروه آزمایشی زبان نیز شركت كنند از این رو 127 هزار و 566 نفر از این گروههای آزمایشی علاقه مندی خود را نسبت به شركت در آزمون زبان اعلام كرده اند.

وی افزود: در كل یك میلیون و 506 هزار و 551 كارت ورود به جلسه آزمون كنكور سراسری 87 صادر شده است.

توكلی گفت: بر اساس برنامه كارت های ورود به جلسه آزمون در صبح و بعدازظهر دوشنبه 3 و سه شنبه 4 تیرماه در 386 شهرستان و بخش مختلف كشور به همراه دفترچه راهنمای آزمون و برگ راهنمای حوزه های امتحانی توزیع می شود.

وی اضافه كرد: اطلاعیه سازمان سنجش درباره تاریخ، نحوه و محل توزیع كارت در نشریه پیك سنجش فردا منتشر می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به جدول شماره 1 با توجه به شهرستان محل اقامت، شهرستان توزیع كارت را شناسایی و سپس به جدول شماره 2 مراجعه و بر حسب جنسیت برای دریافت كارت آزمون اقدام كنند.

معاون اجرایی سازمان سنجش گفت: داوطلبان شهرستان تهران باید بر اساس تولد و شماره شناسنامه و جدول شماره 3 مندرج در اطلاعیه برای دریافت كارت اقدام كنند.

وی درباره توزیع كارت داوطلبان شهرستانها گفت: كلیه متولدین 1369 و سالهای بعد از آن صبح دوشنبه سه تیرماه، كلیه متولدین 1368 و سالهای بعد از آن بعدازظهر دوشنبه سه تیرماه، متولدین سالهای 1366 و 67 صبح سه شنبه 4 تیرماه، متولدین سال های 1365 و قبل از آن بعدازظهر سه شنبه 4 تیرماه برای دریافت كارت اقدام كنند.

توكلی تأكید كرد: كارت ورود به جلسه آزمون فقط به شخص داوطلب و در قبال ارائه كارت ملی، شناسنامه عكس دار و هر گونه كارت معتبر عكس دار ارائه می شود.

وی با اشاره به زمان برگزاری گروههای آزمایشی كنكور87 اظهار داشت: آزمون داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه 6 تیرماه، آزمون گروه هنر بعدازظهر پنجشنبه 6 تیرماه، آزمون گروه علوم تجربی صبح جمعه 7 تیرماه، آزمون گروه زبانهای خارجی بعدازظهر جمعه 7 تیرماه و آزمون گروه علوم انسانی صبح شنبه 8 تیرماه برگزار می شود.