معاون مشاركتهای مردمی كميته امداد امام خمينی (ره ) خبر داد : در راستای اعتمادسازی بيشتر صندوقهای صدقات معابر الكترونيكی شده و تخليه آنها به روش مكانيكی و بدون دخالت دست صورت می گيرد.

 

سعید ستاری در گفت وگو با ایسنا در توضیح بیشتر تغییرات صندوق های صدقات افزود : با استفاده از روش الكترونیكی صندوق های هوشمند صدقات جایگزین صندوق های فعلی می شود و بدین ترتیب خیران و مردم با انداختن وجه در داخل صندوق می توانند رسید آن را دریافت كنند.
وی ادامه داد : همچنین در صورتی كه افراد تمایل به پرداخت تنها قسمتی از پول خود را داشته باشند می توانند با وارد كردن مبلغ مورد نظر مابقی وجه را همراه با رسید از صندوق دریافت كنند كه این كار در مورد مسكوكات نیز قابل اعمال است .
وی با اشاره به مكانیكی شدن تخلیه صندوق های صدقات نیز به ایسنا گفت : برای جلوگیری از هرگونه سودجویی برخی از افراد از صندوق های صدقات در معابر و نیز پراكنده عمل كردن در تخلیه دستی صندوق ها سیستمی شبیه آنچه در ناوگان خدمات شهری شهرداری طراحی شده كه بر اساس آن افراد با لباس فرم و ماشین های مشخص و با استفاده از روش های مكانیكی و قدرت مكش صندوق ها را تخلیه می كنند.
ستاری خاطرنشان كرد : همزمان با تخلیه صندوق ها و در مسیر انتقال وجه شمارش وجوه نیز انجام می شود.
به گفته وی این طرح در مرحله عملیاتی شدن قرار دارد و از مهر ماه سال جاری به صورت آزمایشی در پنج استان تهران فارس آذربایجان شرقی خراسان رضوی و اصفهان مورد بهره برداری قرار می گیرد.