توزیع کارت ورود به جلسه یک میلیون و 506 هزار و 551 داوطلب کنکور سراسری دانشگاهها و مراکز آموزش عالی از فردا آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، داوطلبان شهرستان تهران باید بر اساس تولد و شماره شناسنامه و جدول شماره 3 مندرج در اطلاعیه سازمان سنجش برای دریافت کارت اقدام کنند.

همچنین توزیع کارت داوطلبان شهرستان نیز بر اساس اعلام سازمان سنجش می توانند به شرح زیر برای دریافت کارت اقدام کنند:

متولدین 1369 و سالهای بعد از آن صبح دوشنبه سه تیرماه، کلیه متولدین 1368 و سالهای بعد از آن بعدازظهر دوشنبه سه تیرماه، متولدین سالهای 1366 و 67 صبح سه شنبه 4 تیرماه، متولدین سالهای 1365 و قبل از آن بعدازظهر سه شنبه 4 تیرماه برای دریافت کارت اقدام کنند.

کارت ورود به جلسه آزمون فقط به شخص داوطلب و در قبال ارائه کارت ملی، شناسنامه عکس دار و هر گونه کارت معتبر عکس دار ارائه می شود.

آزمون داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه 6 تیرماه، آزمون گروه هنر بعدازظهر پنجشنبه 6 تیرماه، آزمون گروه علوم تجربی صبح جمعه 7 تیرماه، آزمون گروه زبانهای خارجی بعدازظهر جمعه 7 تیرماه و آزمون گروه علوم انسانی صبح شنبه 8 تیرماه برگزار می شود.

دکتر حسین توکلی معاون سازمان سنجش نیز در گفتگو با مهر در این زمینه گفت: در آزمون سراسری 87 تعداد یک میلیون و 344 هزار و 978 نفر متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون شدند که از این تعداد 317 هزار و 905 نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، 458 هزار و 842 نفر در گروه آزمایشی تجربی، 516 هزار و 618 نفر در علوم انسانی، 32 هزار و 526 نفر در گروه آزمایشی هنر و 19 هزار و 87 نفر در گروه آزمایشی زبانهای خارجی شرکت کرده اند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه به گروههای آزمایشی 1، 2 ، 3 و 5 اجازه داده شده بود که در گروه آزمایشی هنر نیز شرکت و علاقه مندی خود را در این زمینه اعلام کنند، 34 هزار و 7 نفر از گروه های آزمایشی دیگر علاقه مندی خود را برای شرکت در گروه آزمایشی هنر اعلام کرده اند بنابراین 66 هزار و 533 کارت ورود به جلسه آزمون برای داوطلبان گروه آزمایشی هنر صادر شده است.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: همچنین به داوطلبان گروههای آزمایشی 1 ، 2، 3  و 4 نیز اجازه داده شده بود که در گروه آزمایشی زبان نیز شرکت کنند از این رو 127 هزار و 566 نفر از این گروههای آزمایشی علاقه مندی خود را نسبت به شرکت در آزمون زبان اعلام کرده اند.

وی افزود: در کل یک میلیون و 506 هزار و 551 کارت ورود به جلسه آزمون کنکور سراسری 87 صادر شده است.

توکلی گفت: بر اساس برنامه کارتهای ورود به جلسه آزمون در صبح و بعدازظهر دوشنبه 3 و سه شنبه 4 تیرماه در 386 شهرستان و بخش مختلف کشور به همراه دفترچه راهنمای آزمون و برگ راهنمای حوزه های امتحانی توزیع می شود.

توکلی تأکید کرد: کارت ورود به جلسه آزمون فقط به شخص داوطلب و در قبال ارائه کارت ملی، شناسنامه عکس دار و هر گونه کارت معتبر عکس دار ارائه می شود.

وی با اشاره به زمان برگزاری گروههای آزمایشی کنکور87 اظهار داشت: آزمون داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه 6 تیرماه، آزمون گروه هنر بعدازظهر پنجشنبه 6 تیرماه، آزمون گروه علوم تجربی صبح جمعه 7 تیرماه، آزمون گروه زبانهای خارجی بعدازظهر جمعه 7 تیرماه و آزمون گروه علوم انسانی صبح شنبه 8 تیرماه برگزار می شود.