وزرات دادگستری آمریكا به عناصر پلیس فدرال این كشور "اف بی آی" اجازه داد، مكالمات تلفنی مسلمانان این کشور را بدون هیچ اتهامی و تنها به علت سابقه دینی و نژادی آنها شنود كنند.

به گزارش شبكه خبر به نقل از پایگاه خبری المحیط، شماری از سازمان های عربی و اسلامی آمریكا به این تصمیم وزارت دادگستری به شدت اعتراض كرده و از آن ابراز نگرانی کرده اند.

انجمن اعراب مقیم آمریكا، كمیته عربی آمریكایی مبارزه با نژاد پرستی و مجلس امور عمومی اسلامی با ابراز نگرانی در این زمینه تاكید كردند : این قوانین جدید به پلیس فدرال آمریكا اجازه می دهد بدون هیچ گونه اتهامی و تنها به علت سابقه دینی و نژادی افراد به حریم خصوصی آنها تجاوز كند.

دكتر جیمز زگبی رئیس انجمن اعراب مقیم آمریكا تاكید كرد: این قوانین، آزادی های مدنی افراد را كه براساس قانون اساسی آمریكا حق مشروع آنهاست نقض می كند.

قرار است این تصمیم از اواخر تابستان امسال اجرایی شود و براساس آن اف بی آی می تواند به شكل گسترده ای مكالمات تلفنی، پست الكترونیك و حساب های بانكی مسلمانان را رصد و كنترل كند.

وزیر مسلمان كابینه انگلیس نیز دو روز پیش درباره تبعیض و بی حرمتی به مسلمانان در جامعه انگلیس هشدار داده بود.

شهید مالك كه وزیر دولت در امور توسعه بین الملل در كابینه گوردون براون است گفت: با مسلمانان انگلیس به گونه ای برخورد می شود كه فكر می كنند در محاصره اند.

آمریكا هزینه های هنگفتی را برای جاسوسی در داخل و خارج از این كشور خرج می كند.

مایكل ماكونیل مدیر اداره اطلاعات ملی آمریكا هفته پیش فاش كرد بودجه اطلاعاتی آمریكا در سال 2007 به 5/43 بلیون دلار رسید.