هيئت منصفه دادگاه مطبوعات ديروز پس از جلسه بررسی اتهامات مدير مسئول وقت روزنامه، وی را هم مجرم دانست و هم بی‌گناه تشخيص داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری كل استان تهران، جلسه رسیدگی به كیفر خواست‌های مطروحه علیه مدیر مسئول وقت روزنامه‌ ایران دیروز در شعبه 1083 دادگاه كیفری استان به ریاست قاضی حسینان و با حضور اعضای‌ هیئت منصفه مطبوعات برگزار شد.
براساس این گزارش، هیئت منصفه مطبوعات پس از استماع اظهارات نماینده مدعی‌العموم و مدافعات متهم و وكیل وی وارد شور شد و نظرات خود را به شرح ذیل اعلام كرد:
هیئت منصفه مطبوعات درباره شكایت مدعی‌العموم راجع به نشر مطالب خلاف عفت عمومی به اتفاق آرا‌ و در خصوص شكایت مدعی‌العموم موضوع توهین و افترا به نهادهای نظام هیئت منصفه با اكثریت آرا و همچنین درباره شكایت مدعی‌العموم در مورد اتهام هجو به رئیس ‌قوه قضائیه با اكثریت آرا‌ متهم را مجرم شناخت.
این گزارش می‌افزاید: هیئت منصفه مطبوعات درباره سایر شكایات مطروحه، مدیر مسئول وقت این روزنامه را درباره شكایت‌ علی‌اصغر جمالی‌فرد دائر به انتشار مطالب خلاف واقع و افترا به اتفاق آراء و همچنین شكایت قرار‌گاه ثارالله با اكثریت آراء مجرم نداست و درباره شكایت آقای هاشمی و اعلام جرم دادگاه انقلاب به نمایندگی از حزب‌الله اصفهان به اتفاق آرا‌ متهم را مجرم تشخیص داد.
همچنین هیئت منصفه مطبوعات درباره شكایت ‌منصور فدایی هیئت منصفه با اكثریت آرا و با توجه به مستندات فعلی متهم را مشروط بر عدم تأیید مراتب منتشره توسط دادگاه متهم را مجرم شناخت و به دنبال آن درباره شكایت ‌صدرالدین جهان آرا هیئت منصفه به اتفاق آرا‌ متهم را مجرم دانست، مشروط بر آن‌كه توسط دادگاه صحت خبر مذكور استعلام و مراتب تأیید شود.
این گزارش ادامه می‌دهد: هیئت منصفه مطبوعات درباره شكایت ‌علیرضا زنجانی هیئت منصفه به اتفاق آرا‌ و درباره شكایت برادر شهید بور‌بور هیئت منصفه با اكثریت آرا‌ و در خصوص شكایت خانم مژگان محمدی به اتفاق آرا‌ مدیریت مسئول وقت این روزنامه را مجرم ندانست.
این گزارش تصریح می‌كند: هیئت منصفه مطبوعات در خصوص مابقی شكایات مطروحه به شرح شكایات‌ حسن صادقی به اتفاق آرا‌، شكایت‌ مجید تجویدی به اتفاق آرا‌، شكایت ‌نورالله مك‌كندی به اتفاق آرا و شكایت ‌محمد نوروزی به اتفاق آرا‌ و شكایت‌ فاطمه اسماعیلی به اتفاق آرا و شكایت‌ عباس سلیمانیان به اتفاق آرا و شكایت ‌قربانعلی نوری به اتفاق آرا‌ و شكایت‌ علی ریواز به اتفاق آرا‌ و شكایت ‌محمد زرخریدی به اتفاق آرا‌ مجرم تشخیص نداد.
این گزارش خاطرنشان می‌كند: هیئت منصفه مطبوعات در پایان با اكثریت آرا‌ مدیر‌ مسئول وقت روزنامه ایران را مستحق تخفیق در مجازات دانست.