با اجرای طرح جديد سازمان بهزيستی، تمامی اعضای خانواده‌های كشور صاحب پرونده اجتماعی می‌شوند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ستاد خبری كنگره 50 سال مددكاری اجتماعی در ایران مدیر كل دفتر آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی‌ افزود: هدف از اجرای این طرح كه به زودی توسط مددكاران اجتماعی اجرایی می‌شود بررسی مشكلات فردی و اجتماعی افراد در دوران زندگی است.
‌حسین موسوی‌ تصریح كرد: هما‌نگونه كه پس از تولد برای نوزاد كارت سلامت جسمانی صادر شده و براساس اطلاعات آن میزان رشد كودك و سلامت وی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد لازم است نحوه ‌رفتار و مشكلات اجتماعی و رفتاری آن‌ها نیز در طول دوره زندگی مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی اظهار داشت: اگر چنین اطلاعات اجتماعی در كشور وجود داشته باشد در واقع به سلامت اجتماعی جامعه كمك می‌كنیم.
وی یكی از كاربردهای تشكیل چنین پرونده‌هایی را بررسی رفتارهای نوجوانان در دوران بلوغ عنوان كرد و گفت:‌ در دوران بلوغ چون خانواده‌ها اطلاع كافی از نیاز فرزندان ندارند با وجود چنین اطلاعات و دفترچه‌هایی می‌توان با بررسی رشد فرزندان و نیازهای آنان اطلاعات لازم را به خانواده‌ها و خود فرزندان ارائه داد تا از ناهنجاری‌های رفتاری و اخلاقی در دوران بلوغ جلوگیری شود.
موسوی ‌افزود: ما نیاز به اطلاعاتی داریم كه با فرزاندانمان درست برخورد كنیم و منابع یاری‌رسان را در حل مشكلات آن‌ها بشناسیم كه تشكیل پرونده اجتماعی خانواده‌ها برای تحقق این موضوع كمك قابل توجهی به خانواده‌ها خواهد كرد.