دبيراجرايی جمعيت مبارزه با دخانيات از جمع‌آوری بيش از 100 بيلبورد تبليغات با آرم و نام شركت دخانيات در تهران خبر داد و گفت: بزودی پاكت‌ آدامس‌هايی كه شبيه پاكت سيگار بوده و نام «kent» بر روی آنها درج شده جمع‌آوری خواهند داد.

 

دكتر محمدرضا معدنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،اظهاركرد: ستاد كنترل دخانیات در روز جهانی بدون دخانیات (10 خرداد) سه مصوبه بسیار مهم با امضای رییس جمهور به تصویب رساند.

درج تصاویرو ناهنجاری‌های بیماری‌های ناشی از سیگار در50 درصد سطح پاكت‌های سیگار

وی تصریح كرد: تا شش ماه آینده شركت دخانیات موظف است 50 درصد سطح پاكت‌های سیگار را حاوی تصاویر و ناهنجاری‌های بیماری‌های ناشی از سیگار كند. همچنین در این جلسه روز فتوای میرزای شیرازی به عنوان یك سمبل مبارزاتی علیه سیگار تعیین شد.

جایزه 15هزار دلاری برای فعالیت در جهت مبارزه با دخانیات

دكتر معدنی ادامه داد: هر ارگانی و سازمانی چنانچه در روند مبارزاتی سیگار طبق قوانین و معاهدات كنترل سیگار فعالیت كند در روز فتوای میرزای شیرازی 15 هزار دلار جایزه دریافت می‌كند.

اصلاح پروانه كاری تمامی قهوه‌خانه‌ها در كشور

دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با دخانیات با بیان این‌كه مصوبه سوم این ستاد تاكید بر تشدید جمع آوری قلیان بود، خاطرنشان كرد: طبق این مصوبه باید پروانه كاری تمامی قهوه خانه‌ها در كشور اصلاح شود و قهوه خانه‌ها به صورت ارشادی مصرف قلیان در مجموعه خود را حذف كنند.

وی درادامه به جمع آوری بیش از 100 بیلبورد تبلیغاتی سیگار در شهر تهران با همكاری شهرداری و شورای شهر تهران اشاره كرد و گفت:‌ این بیلبوردها حاوی تبلیغاتی علیه سیگار بود اما برخلاف ماده 13 معاهده كنترل دخانیات در دنیا و ماده 3 قانون جامع كنترل دخانیات، نام و آرم شركت دخانیات بر روی این بیلبوردها درج شده بود كه طبق این معاهده و ماده قانونی، تبلیغ و ترویج مستقیم وغیرمستقیم مواد دخانی و شركت‌های تولید كننده آن ممنوع است.

دكتر معدنی همچنین از جمع آوری آدامس‌های ریلكس و پاستیل جیلیبون درآینده خبر داد وافزود: پاكت این آدامس‌ها به علت شبیه بودن به پاكت سیگار و درج كلمه «kent» بر روی آن و پاستیل جیلیبون به عنوان یكی از پرفروش‌ترین برندهای سیگار در ایران براساس معاهدات فوق و به همت وزارت صنایع و معادن جمع آوری خواهند شد.