یک هواپیمای مسافربری ترکیه  از شارجه به سوی استانبول در پرواز بوده که از صفحه رادار خارج شده است و حوالی شهرکرد سقوط کرده است.

سقوط یک هواپیمای مسافربری ترکیه در حریم هوایی ایران

- سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از سقوط یک هواپیمای مسافربری ترکیه در حریم هوایی ایران خبر داد.این هواپیمای مسافربری ظاهرا در حوالی شهرکرد سقوط کرده است.

- بنابر اعلام سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری این هواپیما از شارجه در امارات متحده عربی به سوی استانبول در پرواز بوده که از صفحه رادار خارج شده است. سخنگوی اورژانس کشور نیز اعلام کرد که اورژانس استان چهارمحال و بختیاری سقوط هواپیمای ترکیه را تایید کرده‌ و تیم‌های امدادی به محل اعزام شده‌اند.و از دقایقی پیش، ۸ تیم‌ امدادی جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری به محل احتمالی حادثه سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در منطقه جرجستان اعزام شده‌اند.

- سخنگوی اورژانس: 5 دستگاه آمبولانس در محل نزدیکی سقوط هواپیمای ترکیه ای حضور دارند/ هنوز محل دقیق سقوط مشخص نیست/ هواپیما در ارتفاعات شهرستان کیار شهرکرد با کوه برخورد کرد.

- هواپیما در حال سوختن است.

- با ارزیابی صورت گرفته هواپیمای ترکیه ای (VIP) بوده و یازده مسافر داشته است.

photo_2018-03-11_19-21-06.jpg
تصویری از اولین دقایق سقوط هواپیمای خطوط هوایی ترکیه در اطراف روستای دورک

- مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره سقوط هواپیمای ترکیه‌ای گفت: هواپیما در ارتفاعات شهرستان کیار از توابع استان چهارمحال و بختیاری با کوه برخورد کرده است.هواپیما دچار حریق شده و همچنان در حال سوختن است.پنج دستگاه آمبولانس اورژانس در نزدیکی حادثه هستند اما هنوز به نقطه محل سقوط نرسیدند و اطلاعات کامل‌تری نیز در خصوص مسافران در اختیار نداریم.

علت سقوط هواپیما آتش‌گرفتن موتور بوده است

سخنگوی سازمان اورژانس کشور:هواپیما به دلیل احتراق موتور دچار سقوط شده است، اهالی روستا هواپیما را رویت کردند که در حال سقوط بوده است. هنوز لاشه در حال احتراق است و با چشم غیر مسلح قابل رویت است.نیروهای سازمان اورژانس به محل رسیدند، اما به دلیل صعب العبور بودن و وجود رودخانه ای طویل شرایط دسترسی به مصدومین احتمالی سخت است.

صعب‌العبور بودن منطقه کار امداد رسانی را مشکل کرده

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت که صعب‌العبور بودن و وجود رودخانه‌ای طویل در مسیر محل سقوط هواپیما شرایط را برای دسترسی به مصدومان احتمالی مشکل کرده است.هواپیما به دلیل احتراق موتور دچار سقوط شده است و اهالی روستا نیز هواپیما را هنگام سقوط رویت کرده‌اند.لاشه هواپیما هنوز در حال احتراق است و این وضعیت با چشم غیرمسلح نیز قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای اورژانس به محل رسیده‌اند اما صعب‌العبور بودن مسیر اجازه دسترسی به محل دقیق هواپیما را نمی‌دهد، گفت: رودخانه‌ای طویل که در مسیر وجود دارد شرایط دسترسی به مصدومین احتمالی را مشکل کرده است.

همچنین جمعیت هلال‌احمر اعلام کرده است امدادگران هلال‌احمر حدود چهار ساعت پیاده راه دارند تا به محل سقوط هواپیما در روستای دورک اناری برسند و باران شدیدی هم در حال باریدن است.

هواپیمای سقوط کرده بمباردیه CL۶۰ بوده است

photo_2018-03-11_20-02-55.jpg

رضایی‌فر، سرپرست دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی اعلام کرد: بر اساس گزارش‌های ابتدایی هواپیمای سقوط کرده از نوع CL۶۰ شرکت هواپیماساز بمباردیه بوده که در حوالی شهرکرد سقوط کرده است.

بر اساس قواعد بین‌المللی با توجه به اینکه سقوط این هواپیما در خاک ایران بوده، بررسی‌های ابتدایی و پیگیری علت این حادثه از سوی سازمان هواپیمایی ایران انجام خواهد شد؛ هرچند این هواپیما رسما رجیستری ترکیه را داشته است.

با وجود گمانه‌زنی‌های ابتدایی هنوز نمی‌توان به طور دقیق تعداد مسافران این هواپیما را اعلام کرد.پیش از این مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی گفته بود که این هواپیما ۱۱ سرنشین داشته که هشت تن آن‌ها مسافر و سه تن دیگر خدمه پرواز بوده‌اند.

هواپیمای سانحه‌دیده متعلق به هلدینگ «باشاران» (Basaran) است

سخنگوی وزارت حمل و نقل ترکیه با تایید سقوط یک فروند هواپیمای این کشور در ایران، گفت هواپیمای سانحه‌دیده متعلق به هلدینگ «باشاران» (Basaran) است.

 مدیر کل بررسی سانحه سازمان هواپیمایی :خلبان جت شخصی درخواست فرود اضطراری نداشت

حسن رضایی‌فر، مدیرکل بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خلبان جت شخصی پرواز شارجه – استانبول درخواست فرود اضطراری نداشته است، گفت:‌ هواپیما پس از اعلام خلبان مبنی بر درخواست تغییر ارتفاع در حوالی کوه‌های شهرکرد سقوط می کند.هنوز از ساعت دقیق خروج هواپیما از رادار و سقوط آن اطلاع نداریم.این اطلاعات در حال پیگیری است و به زودی جزئیات آن منتشر می‌شود.خلبان تنها اعلام می‌کند که در توربلانس قرار گرفته است.این جت شخصی بلافاصله پس از درخواست خلبان مبنی بر سقوط هواپیما سقوط می‌کند.

اعزام 10 تیم امدادی هلال‌احمر به ارتفاعات محل سقوط هواپیمای ترکیه‌ای

حسین درخشان مدیر مرکز کنترل و هماهنگی امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت که 10 تیم امدادی در حال اعزام به محل سقوط هواپیمای جت ترکیه‌ای در ارتفاعات دورک اناری در چهارمحال و بختیاری هستند.براساس اطلاعات واصله یک فروند هواپیمای جت فالکون که از شارجه به سمت استانبول در حال پرواز بود در ارتفاعات دورک اناری شهرستان کیار در چهارمحال و بختیاری دچار حادثه شده است.تیم‌های امدادی از بروجن، کیار و شهرکرد به محل حادثه اعزام شده‌اند و مجموعا هفت تیم از استان چهارمحال و بختیاری و سه تیم دیگر از ایزه و دهگز خوزستان در حال حرکت به سمت محل سقوط هستند. این در حالی است که بارندگی شدیدی وجود دارد و منطقه صعب‌العبور است.

 توضیحات رضا ظاهری معاون امداد چهارمحال و بختیاری در منطقه سقوط هواپیمای ترکیه‌ای

علاوه بر اعزام ۸ تیم امدادی به منطقه، ۵۰ کوهنورد آماده‌باش هستند.


همه سرنشینان هواپیمای ترکیه جان باخته اند

روزنامه حریت: دو خلبان زن، یک خدمه پرواز و ۸ مسافر در حادثه سقوط هواپیما جان خود را از دست داده اند

مینا باشاران دختر حسین باشاران مدیر هولدینگ معروف باشاران به همراه ۷ دوست خود در این هواپیما بودند.

مشخص شدن هویت یکی از سرنشینان هواپیمای ترکیه ای

مینا باشاران، تنها دختر خانواده بزرگ باشاران، برای مهمانی خداحافظی مجردی، با هواپیمای شخصی خود به همراه ٧ نفر از دوستان دخترش و یك خانم مهماندار و دو خانم خلبان، در سفر تفریحی به دبی و شارجه رفته بودند كه در پرواز برگشت به استانبول، دچار سانحه شده اند.

هر ١١ سرنشین هواپیما دختران جوان و خانم بوده اند.


سقوط هواپیمای مسافربری ترکیه حوالی شهرکرد /به روز رسانی

آخرین پست اینستاگرامی مینا باشاران در حال ترک دبی

سقوط هواپیمای مسافربری ترکیه حوالی شهرکرد /به روز رسانی

مینا باشاران در کنار پدرش

سقوط هواپیمای مسافربری ترکیه حوالی شهرکرد /به روز رسانی

بارش شدید باران در منطقه سقوط هواپیمای ترکی

بارش شدید باران وشرایط نامناسب جوی در منطقه سقوط هواپیمای ترکی، عملیات امداد رسانی را با مشکل مواجه کرده است.

همه سرنشینان این هواپیما سوخته اند

خالدی، سخنگوی اورژانس گفت:

بنا به گفته یكی از محلی‌های شهرستان کیار که به محل حادثه رسیده است همه سرنشینان و مسافران هواپیما سوخته و تکه تکه شده‌اند.

پیش‌بینی رگبار پراکنده و وزش باد شدید در محل سقوط هواپیمای ترکیه‌ای

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: تا نیمه‌های امشب رگبار پراکنده باران، وزش باد شدید و رعد و برق در محل سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در شهرستان کیار پیش بینی شده است.

مهرداد قطره در منطقه چهارمحال و بختیاری - با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته رگبار پراکنده باران، وزش باد شدید و رعد و برق در ارتفاعات شمالی استان به خصوص مناطق کیار و ناغان تا نیمه‌های امشب دور از انتظار نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه فردا صبح از سطح استان خارج می‌شود و در آن منطقه جوی پایدار حاکم خواهد شد.

دشواری امدادرسانی به دلیل بارش بارندگی شدید در منطقه سقوط هواپیما

تمام اجساد سرنشینان سوخته است

خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور: نیروهای بومی به لاشه هواپیما ترکیه‌ای رسیدند.

تمام اجساد سوخته‌اند، جسد ۱۱ نفر قابل تشخیص نیست و برای تشخیص هویت به آزمایش دی‌ان‌ای نیاز است.

بهرام قاسمی: تیم‌های امدادی در منطقه حضور یافتند

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف عمیق از سقوط یک فروند هواپیمای ترکیه‌ای که در حال عبور از آسمان ایران دچار سانحه شد اعلام کرد که چندین گروه امدادی بلافاصله به منطقه عزیمت کرده و به رغم شرایط بسیار بد جوی در حال رسیدن به محل سقوط برای بررسی موضوع و امدادرسانی هستند.

لاشه هواپیمای ترکیه‌ای و اجساد پیدا شدند

مدیرعامل هلال احمر استان چهار محال و بختیاری از پیدا شدن لاشه هواپیمای ترکیه ای و اجساد مسافران آن خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرتضوی مدیرعامل هلال احمر استان چهار محال و بختیاری با اعلام این خبر افزود: با پیدا شدن لاشه و اجساد، سناریو برای انتقال پیکرها و انجام عملیات با نیروهای متخصص در حال برنامه‌ریزی است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:/yjc.ir//mehrnews.com/isna.ir


Save