رییس سازمان جاسوسی سیا جایگزین وزیر امور خارجه آمریکا شد
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، مایک پومپئو رئیس سازمان جاسوسی سیا را جایگزین رکس تیلرسون در وزارت امور خارجه کرد.

ترامپ از جایگزینی رییس سازمان سیا به جای رکس تیلرسون خبر داد

رییس جمهور آمریکا در توییترش اعلام کرد مایک پومپئو رئیس سیا از این پس به عنوان وزیر خارجه آمریکا مشغول به کار می‌شود.

ترامپ همچنین «جینا هاسپل» افسر اطلاعاتی آمریکایی را به ریاست سیا منصوب کرد. او اولین زنی است که به این سمت گماشته می‌شود.

توئیت ترامپ

مایک پمپئو، مدیر سازمان سیا، وزیر امور خارجه جدید ما (آمریکایی ها) خواهد شد. کار او فوق العاده خواهد بود! از رکس تیلرسون به علت خدمات او متشکرم! جینا هاسپل مدیر جدید سیا و نخستین زنی خواهد شد که به این سمت انتخاب می‌شود. به همه آن‌ها تبریک می‌گویم.

شبکه اسکای نیوز نیز در خبر فوری گزارش داد یک منبع در کاخ سفید گفت ترامپ به دنبال تیمی جدید پیش از مذاکرات مورد انتظار با کره شمالی است. این منبع همچنین افزود  تیم جدید مسئولیت مذاکرات با کره شمالی و نیز امور تجارت جهانی را بر عهده خواهد گرفت. همچنین این شبکه گزارش داد پمپئو از رئیس جمهور آمریکا بخاطر انتصابش در سمت وزیر خارجه تشکر کرد و مدعی شد رهبری ترامپ جهان را امن تر کرده است.

ترامپ در جمع خبرنگاران گفت با تیلرسون در موضوعات مختلف از جمله توافق هسته‌ای با ایران اختلاف نظر داشته و دیدگاه‌هایش به پمپئو نزدیک‌تر است.


ترامپ: پمپئو در موضوع توافق هسته‌ای ایران با من هم‌عقیده است

دونالد ترامپ پس از عزل توییتری رکس تیلرسون از وزارت امور خارجه آمریکا، با حضور در جمع خبرنگاران گفت با تیلرسون در موضوعات مختلف از جمله توافق هسته‌ای ایران اختلاف نظر داشته و دیدگاهش در این باره به مایک پمپئو، رئیس سیا که هم‌اکنون جایگزین تیلرسون شده، نزدیک‌تر است.

رییس سازمان جاسوسی سیا جایگزین وزیر امور خارجه آمریکا شد

مایک پمپئو، رئیس سیا، پس از انتخاب از سوی ترامپ اعلام کرد در صورتی که سنا صلاحیت او را به عنوان وزیر امور خارجه تایید کند، تمام تلاش خود را برای پیشبرد سیاست خارجی ترامپ به کار خواهد بست.

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir