دیدار پرنس ویلیام با «عباس» با وجود مخالفت صهیونیست‌ها
نوه ملکه انگلیس که از دو روز پیش (دوشنبه) سفر خود به اردن، فلسطین اشغالی و کرانه باختری را آغاز کرده، امروز با رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کرد.

تشکیلات خودگردان این سفر را به مثابه عذرخواهی از بیانیه «بالفور» تلقی کرده است

«شاهزاده ویلیام» نوه ملکه انگلیس امروز (چهارشنبه) وارد شهر رام‌الله در کرانه باختری شد و با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، «زیاد ابوعمرو» معاون نخست‌وزیر دولت توافق ملی فلسطین به جای عباس به استقبال وی رفت؛ گفته می‌شود حال محمود عباسِ 83 ساله که طی ماه «می» به خاطر التهاب شدید ریه در بیمارستان بستری شده بود، چندان خوب نیست.

ویدئویی از ابتدای این دیدار منتشر شده که نشان می‌دهد عباس به سختی بر روی صندلی می‌نشیند و دلیل آن را حال نامساعد او دانسته‌اند.

عباس سفر پرنس ویلیام به رام‌الله را مهم توصیف کرد و گفت: من و ملت فلسطین امیدواریم این سفر در تقویت دوستی درازمدت میان ملت فلسطین و بریتانیا سهیم باشد.

بر اساس این گزارش، تشکیلات خودگردان سفر نوه ملکه انگلیس را به مثابه عذرخواهی غیرمستقیم از بیانیه «بالفور» تلقی کرده است. اعلامیه بالفور که توسط «آرتور بالفور» انگلیسی در سال 1917 صادر شد، در حقیقت اولین گام در راستای برپایی رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین به شمار می‌رود.

خبرگزاری صفا در ادامه نوشت، سفر شاهزاده ویلیام در میان مخالفت صهیونیست‌ها با برنامه سفر وی انجام می‌شود زیرا وی «بخش قدیمی قدس» را که دیوار ندبه نیز در آن قرار دارد، بخشی از اراضی فلسطینی اشغال شده قلمداد کرده نه آنگونه که رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند.

پرنس ویلیام دیروز به «رووین ریولین» رئیس و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد. او اولین عضو خاندان سلطنتی انگلیس است که از سال اشغال فلسطین (1948) تا کنون به صورت رسمی از فلسطین اشغالی بازدید می‌کند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com