مذاکره آمریکا و روسیه بر سر خروج ایران از سوریه
 روزنامه سعودی الشرق الاوسط در خبری مدعی شد، مشاور وزیر امور خارجه آمریکا در پی مذاکراتی با روسیه، ترکیه و اردن است که دستور کار اصلی آن خروج کامل ایران از سوریه و پایان حضور نیروهای ایرانی در این کشور است.

مذاکره آمریکا و روسیه برای خروج ایران از سوریه؟!

روزنامه سعودی الشرق الاوسط در خبری مدعی شد: آمریکا با روسیه مذاکراتی برگزار کرده که بر اساس آن قرار شده، آمریکا در ازای ترک و تخریب پایگاهی نظامی در مرز سوریه و عراق، خواهان خروج کامل نیروهای ایران از خاک سوریه شود.

این روزنامه در ادامه ادعای خود آورده است: این پیشنهاد از سوی «دیوید ساترفیلد»، مشاور وزیر امور خارجه آمریکا در ملاقات با مقامات روسیه، اردن و ترکیه بیان ‌شده است.

ظاهراً در این ملاقات ساتر فیلد، پیشنهاد‌هایی از جمله خروج کامل نیروهای آمریکایی از مرز سوریه و اردن و برقراری نیروی نظارتی و نظامی روسیه در آنجا و همچنین تدوین یک مکانیسم نظارتی کامل به شکل مشترک از سوی آمریکا و روسیه برای کنترل اوضاع در سوریه را داده است.

پیش ‌از این، ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه گفته بود، اسرائیل در مورد حضور ایران در سوریه دروغ‌پردازی می‌کند و بیان کرده بود، نیروهای ایرانی تنها به شکل مستشاری در سوریه هستند و بر خلاف نیروهای آمریکایی و ترکیه‌ای به درخواست دولت سوریه در این کشور فعالیت می‌کنند.

ولید معلم بیان کرده بود، دولت سوریه با همکاری ایران با تروریست‌ها مقابله می‌کند و قبل از هرگونه درخواست برای خروج نیروهای مستشاری ایرانی، خواهان خروج سریع نیروهای آمریکایی و ترکیه‌ای از سوریه است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tabnak.ir