توقف امحای سایت پرتاب موشکی کره شمالی
تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد کره شمالی کار امحای یک سایت آزمایش موتور موشک را نیمه اول اوت متوقف کرده است. این در حالی است که کیم جونگ اون به انجام این کار در نشست مشترک با دونالد ترامپ متعهد شده بود

کره‌شمالی امحای سایت پرتاب موشکی را متوقف کرده است

پایگاه خبری ۳۸ نورث گزارش داد: تصاویر ماهواره‌ای از ایستگاه سوهائی در کره‌شمالی که ۱۶ اوت گرفته شده است، نشان می‌دهد هیچ نوع فعالیت امحای خاصی در محل آزمایش موتور یا جایگاه پرتاب این محل از سوم اوت انجام نشده است.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ماه گذشته اعلام کرد گزارش‌ها مبنی بر اینکه کره شمالی امحای تاسیسات  در سوهائی را آغاز کرده با تعهد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در جریان نشست ۱۲ ژوئن سنگاپور با دونالد ترامپ "همخوانی" دارد. با این حال پایگاه ۳۸ نورث گزارش داد : پیشرفت چشمگیری در امحای این سایت از ژوئیه تا اوایل اوت انجام شداما تاسیساتی که سابقا برداشته شده بودند، مجددا ساخته شدند.

این گزارش در شرایطی منتشر می‌شود که تحلیل‌های زیادی درباره عدم تمایل کره شمالی با کنار آمدن با درخواست‌های آمریکا مبنی بر تسلیم تسلیحات هسته‌ای خودش وجود دارد. کاخ سفید هنوز اظهارنظری نکرده است. دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل موسوم به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم دوشنبه در گزارشی اعلام کرد هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه کره شمالی فعالیت‌های هسته‌ای خودش را متوقف کرده باشد، دیده نمی‌شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir