حمله تروریستی با میوه های حاوی سوزن در استرالیا
درحال حاضر هراس عمومی در این کشور سبب شده تا فروشگاه های بزرگ و کوچک از فروش توت فرنگی خودداری کرده و هزاران کیلو از این میوه در ایالت های نیوساوت ولز ، ویکتوریا و کوئینزلند معدوم شود

برخی از افراد با بلعیدن توت‌فرنگی همراه با سوزن شکسته راهی بیمارستان شده اند

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا آلودگی مواد غذایی مانند سیب، موز و توت فرنگی های این کشور به سوزن را اقدامی تروریستی و خرابکارانه علیه این کشور دانست و گفت: دولت مجازات 10 تا 20 سال زندان را برای عاملان آن در نظر گرفته است.

وجود سوزن در برخی میوه‌های مختلف مانند توت‌فرنگی، سیب و موز ابتدا در ایالت کوئینزلند و سپس در تعداد دیگری از ایالت های این کشور در یک هفته اخیر به یک چالش جدی امنیتی در استرالیا تبدیل شده است.

رسانه های استرالیا به نقل از پلیس این کشور اعلام کردند، در هفته جاری شکایات متعددی را در سه ایالت مختلف این کشور در مورد وجود سوزن در توت فرنگی های خریداری شده دریافت کرده که این شکایات تاکنون به 6 ایالت نیز گسترش یافته است.

طبق گزارش پلس استرالیا برخی از افراد در ایالت های مختلف این کشور با بلعیدن توت‌فرنگی همراه با سوزن شکسته در داخل آن راهی بیمارستان شده اند.

پلیس استرالیا به رغم تلاش تاکنون مظنونان این اقدام را نیافته و دولت استرالیا که آن را اقدامی شبه تروریستی می داند برای یافتن عامل یا عاملان آن 100 هزار دلار جایزه تعیین کرده است.

پیتر دوتون وزیر کشور استرالیا در گزارشی با اعلام اینکه موارد شکایت در این کشور در این زمینه افزایش یافته، اعلام کرد که تاکنون 100 مورد شکایت درایالت های درگیر دریافت شده است.

موریسون نخست وزیر استرالیا با توجه به شیوع این موضع در ایالت های دیگر این کشور از نمایندگان پارلمان این کشور خواست تا با وضع قانون برای مجرمان و عوامل آلوده کننده مواد غذایی در این کشور آن را برابر خرابکاری و جاسوسی دانسته و مجازات های شدید مانند 10 تا 15 سال زندان برای مجرمان درنظر بگیرند.

موریسون که در یکماه اخیر زمام دولت را در استرالیا به دست گرفته ، تاکید کرد قانون پارلمان به دولت کمک می کند تا با مجرمان دراین عرصه با قدرت برخورد کند.

درحال حاضر هراس عمومی در این کشور سبب شده تا فروشگاه های بزرگ و کوچک از فروش توت فرنگی خودداری کرده و هزاران کیلو از این میوه در ایالت های نیوساوت ولز ، ویکتوریا و کوئینزلند معدوم شود.

پلیس استرالیا از همه مردم این کشور خواسته است تا در مصرف مواد غذایی و میوه جاتی مانند توت فرنگی دقت لازم را داشته باشند و هشدار داده ممکن است سوزهان کار گذاشته شده در میوه ها سمی باشند.

استرالیا یکی از تولید کنندگان اصلی توت فرنگی در آسیا و اقیانوسیه است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir