سفیر آمریکا در کابل: به تعهدات لفظی طالبان اعتماد نمی‌کنیم
سفیر آمریکا در کابل اعلام کرد که دولت آمریکا در مذاکرات صلح با طالبان نمی‌تواند تنها به تعهدات لفظی این گروه اطمینان کند و در راستای خروج از افغانستان گام بردارد

همزمان با آغاز دور هفتم مذاکرات صلح آمریکا با طالبان در قطر «جان‌بس» سفیر آمریکا در کابل به رسانه‌ها گفت: دولت آمریکا تنها به تعهدات لفظی طالبان در روند صلح اکتفا نخواهد کرد و این گروه باید تضمین‌ها و تعهدات خود را عملی کند.

وی افزود: امیدواریم به نتایج خوبی در این دور از مذاکرات با طالبان دست یابیم.

سفیر آمریکا در کابل اظهارداشت: در چند ماه آینده کارهای بیشتری در راستای رسیدن به توافق صلح در افغانستان صورت خواهد گرفت و پس از آن بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور تمرکز خواهیم کرد.

جان‌بس خاطرنشان کرد که انتخابات در افغانستان نیز موضوع بسیار مهمی است اما صلح در اولویت کاری آمریکا در این کشور قرار دارد زیرا از نظر اکثریت رهبران افغان نیز صلح از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دولت افغانستان تا کنون به این موضوع واکنشی نشان نداده است اما پیش از این نیز آمریکا خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پس از توافق صلح با طالبان شده بود که با مخالفت ارگ ریاست جمهوری افغانستان روبرو شد.

گفتنی است که شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز روز گذشته در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل خواستار برگزاری انتخابات پس از توافق صلح با طالبان شد.

پس از شکست پیاپی شش دور از مذاکرات صلح با طالبان، آمریکا انتظار دارد تا این دور از مذاکرات موفقیت آمیز برگزار شود و درباره موارد یاد شده به توافقات اساسی با این گروه دست یابد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: parstoday.com