فرار عضو ارشد گروه تحریک طالبان به ترکیه
رسانه‌های پاکستان جمعه شب گزارش‌هایی از فرار سخنگوی سابق گروه تروریستی "تحریک طالبان" پاکستان که حدود سه سال پیش ازسوی ارتش این کشور بازداشت شده بود، منتشر کردند

فرار عضو ارشد گروه تحریک طالبان پاکستان به ترکیه

براساس این گزارش، منابع آگاه در پاکستان اعلام کردند که "لیاقت علی" با نام مستعار "احسان ا... احسان" سخنگوی سابق گروه‌های تروریستی "تحریک طالبان و جماعت الاحرار" روز ۱۱ ژانویه ماه گذشته (۲۱ دیماه) موفق به فرار از دست ارتش پاکستان شده است.

احسان ا...، اواسط بهمن ۱۳۹۵ توسط نیروهای امنیتی پاکستان بازداشت شد و متعاقبا به دست داشتن گروه‌های تروریستی مذکور در صدها فقره عملیات بمب‌گذاری، عملیات‌های انتحاری و اقدامات ضدکشوری اعتراف کرد.

رسانه‌های پاکستانی در حالی به نقل از منابع آگاه از فرار سخنگوی سابق گروه تروریستی تحریک طالبان در حین یک عملیات بسیار مهم که به دنبال اطلاعات اخذ شده از وی در بازجویی، خبر می‌دهند که چند روز پیش فایل صوتی احسان‌ ا... در شبکه‌های اجتماعی در پاکستان منتشر شد که وی در آن مدعی فرار از دست ارتش پاکستان شده است.

98111901.jpg

برخی منابع خبری نوشتند که سخنگوی سابق گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان بدون اشاره به جزییات کامل درخصوص نحوه فرار خود، گفته که به ترکیه گریخته است.

احسان ا... پیش از اینکه در ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ خود را تسلیم ارتش پاکستان کند، مسئولیت حمله مرگبار به مدرسه‌ای در پیشاور که ۱۴۰ کشته برجای گذاشت و قبل از آن نیز ترور "ملاله یوسف‌زی" دختر دانش‌آموز پاکستانی که برنده جایزه نوبل نیز است، را برعهده گرفته بود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: irna.ir