وزیر دفاع اسرائیل به شدت ایران را تهدید کرد!
وزیر دفاع اسراییل می‌گوید هدف این رژیم بیرون راندن ایران از سوریه طی 1 سال آینده است

تهدید ایران توسط وزیر دفاع اسرائیل

به نقل از وب سایت " تایمز اسراییل" ، "نفتالی بنت" وزیر دفاع اسراییل که یکی از تندروترین سیاستمداران راستگرای اسراییلی است، در سخنرانی انتخاباتی روز شنبه خود خواستار راه‌اندازی یک " جنگ سرد" با ایران به منظور کاستن از نفوذ این کشور در منطقه شد.

بنت که رهبر حزب دست راستی مذهبی "یامینا" است و حدود 3 ماه پیش به عنوان وزیر دفاع اسراییل منصوب شده است، در این باره گفت هدف او تبدیل سوریه به "ویتنام ایران" و بیرون راندن ایران از سوریه طی 1 سال آینده است.

او مدعی شد: ایران مسئول 70 درصد از مشکلات امنیتی اسرائیل است که از طریق آموزش و تأمین بودجه گروه‌های به گفته او تروریستی مانند حماس و جهاد اسلامی در غزه و حزب الله لبنان، امنیت اسراییل را به چالش می کشد.

او که روز شنبه (دیروز) در کنیسه "خیوات شموئل" در حومه تل آویو سخن می‌گفت افزود: ما فرزندانمان را در سال 2014 و جنگ دوم لبنان در جنگ با نوک انگشتان ایران از دست دادیم. آیا کسی می‌تواند بگوید که ایمن است؟ "

او ایران را به اختاپوسی تشبیه کرد که 8 پا (نیروهای نیابتی) دارد و مدعی شد هدف او مبارزه با سر این اختاپوس است. او گفت:" لزوما درباره جنگ تمام عیار با ایران صحبت نمی‌کنم، این بیشتر شبیه یک جنگ سرد بین اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا است، اما با دو قدرت منطقه‌ای یعنی ایران و اسرائیل. "

او در ادامه گفت اسرائیل تا کنون تنها یک پنجم کاروان‌های ارسال سلاح ایران به حزب الله را هدف قرار می‌داد اما از امروز همه آن را هدف گیری می‌کنیم.

او گفت واشنگتن و تل آویو توافقی دارند که اسراییل مسئول مقابله با ایران در سوریه و ایالات متحده آمریکا به مبارزه با ایران در عراق مشغول باشد.

بنت افزود: "رسانه‌های خارجی این هفته گزارش دادند كه 23 سوری و ایرانی در آنجا كشته شده‌اند. تعداد کشته‌ها از این بیشتر است و ما بیشتر و بیشتر خواهیم کرد تا سوریه ویتنام آنها شود."

بنت افزود که هدف او بردن جنگ به خانه حریف و جلوگیری از اعزام نیروهای اسرائیلی به لبنان یا غزه در جنگ‌های احتمالی آینده است. او در این باره گفت:" این بازی در حیاط خانه آنها است و من می‌خواهم بازی را در حیاط خانه آنها ادامه دهم. تضعیف ایران به معنای تضعیف نیروهای نیابتی این کشور یعنی حزب الله و حماس است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronlina.ir