واشنگتن: آماده دیدار با طرف ایرانی هستیم
سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا گفت که واشنگتن به حمایت خود از ریاض برای دفاع از خود در برابر حملات یمنی‌ها ادامه خواهد داد

واشنگتن آماده دیدار با ایرانی‌ها در چارچوب گروه 1+5 است

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر روز دوشنبه به وقت واشنگتن در سخنانی اعلام کرد که بایدن در اولین اظهارات خود بر تجدید نظر در سیاست خارجی آمریکا در قبال یمن تأکید کرد.

وی با اشاره به گزارش سازمان سیا درباره قتل خاشقچی گفت که «هدف ما اتخاذ اقداماتی برای جلوگیری از تکرار جنایاتی مانند جنایت قتل خاشقچی است».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که «ما اکنون روی رفتارهای آینده عربستان تمرکز داریم و به فشار خود برای آزادی فعالان سعودی ادامه خواهیم داد».

پرایس افزود: «وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که یک مقام ارشد سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان را که با پرونده قتل خاشقچی مرتبط است، شناسایی کرده است».

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده تأکید کرد که «نام 76 سعودی (که در قتل خاشقی دست داشتند) در لیست افراد ممنوع الورود به آمریکا قرار دارد».

ند پرایس در ادامه اظهاراتش به موضوع یمن اشاره کرد و مدعی شد که «آمریکا به دنبال راه‌های مختلف برای توقف حملات حوثی‌ها به عربستان است».

وی تصریح کرد: «بیش از 80 درصد مناطق یمنی تحت کنترل حوثی‌ها است و قرار دادن آنها در فهرست تروریسم، خسارت به بار خواهد آورد».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «ما به حمایت خود از عربستان سعودی برای دفاع از خود در برابر حملات یمنی‌ها ادامه خواهیم داد».

وی تصریح کرد: «ما در فکر اتخاذ اقدامات دیگر برای مجازات رهبران "حوثی" (انصارالله) به دلیل ادامه حملاتشان هستیم و این رفتارها باید تغییر کند».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه «پیشنهاد ما سر جای خود باقی است» تصریح کرد که «واشنگتن آماده دیدار با ایرانی‌ها در چارچوب گروه 1+5 است».

ند پرایس گفت که «ما به طور شفاف اعلام کرده‌ایم که آماده گفت‌وگو با ایران در چارچوب مسیر 1+5 هستیم».


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com