نامه محرمانه دولت بایدن به ایران
یک روزنامه آمریکا مدعی شد دولت کنونی آمریکا پس از حملات هفته گذشته به مواضع ایران در سوریه نامه‌ای محرمانه به تهران ارسال کرده است

نامه محرمانه دولت بایدن به ایران پس از حملات اخیر خود در سوریه

روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال در گزارش دیروز (پنج‌شنبه) خود اعلام کرد دولت کنونی آمریکا به ریاست‌جمهوری «جو بایدن» پس از حملات اخیر خود در سوریه نامه‌ای محرمانه را به ایران ارسال کرده است.

مسئولان بلندپایه آمریکایی به وال استریت ژورنال گفته‌اند که بایدن حمله به مواضعی دیگر در سوریه را لغو کرده است.

روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال گزارش داد، قرار بود نیروهای آمریکایی دو هدف در سوریه را در ۸ اسفند بمباران کنند که ۳۰ دقیقه قبل از بمباران جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پس از دریافت گزارشی از حضور یک زن و کودکان در حیاط یکی از هدفها، دستور توقف حمله به آن سایت را صادر کرد.

بایدن مدعی شد حملات آمریکا برای ممانعت از اقدام یک گروه شبه‌نظامی علیه نیرو‌های آمریکایی در عراق انجام شده است.

بایدن در نامه‌ای به کنگره از منصرف شدن حملات دیگر ازسوی آمریکا خبر داده و نوشت: «من اقدام حملات به سوریه را به اختیار خود برای حفاظت از شهروندان آمریکایی در داخل و خارج از کشور انجام دادم. قانون اساسی به من اختیارات در این حوزه برای تصمیم‌گیری را می‌دهد.»

وال‌استریت‌ژورنال هدف این حملات را «هشداری برای ایران در این باره دانست که آمریکا توانایی پاسخ به حملات ۱۵ فوریه به پایگاه‌های آمریکایی را دارد.»

همچنین این روزنامه در ادامه مدعی شد به‌دلیل آنکه آمریکا به‎دنبال افزایش تنش با ایران نبود «پس از این اقدامات نامه‌ای محرمانه به ایران صادر کرد.»

یکی از مقامات آمریکا در این باره گفت: «ما در اینجا برنامه هماهنگ و دیپلماتیک داشتیم. ما مطمئن شدیم که ایرانی‌ها می‌دانند برنامه ما چیست.»

همچنین این مقام مدعی شد این حملات در نظر داشتند تا موقعیت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، حفظ شود.

هفته گذشته جنگنده‌های آمریکایی اقدام به بمباران مواضع گروه کتائب حزب الله در مرز عراق و سوریه کردند. دو مقام آگاه اعلام کردند آمریکا مواضع نیرو‌های هم پیمان ایران در سوریه را بمباران کردند.

جنگنده‌های آمریکایی یک ساختمان خالی و یک نقطه دیگر در مرز عراق و سوریه (بین البوکمال و القائم) را هدف قرار دادند. این حمله نزدیک به ۱۷ کشته داشته است.

همچنین گفته می‌شد آمریکا رژیم صهیونیستی را در جریان تجاوز هوایی به شرق سوریه قرار داده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir