ادعاهای تازه نتانیاهو علیه ایران بعد از حادثه نطنز
نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه بار دیگر با تکرار لفاظی ها و ادعاهای خود گفت که این رژیم اجازه برخورداری ایران از توانمندیهای هسته ای را نخواهد داد

ادعاهای جدید نتانیاهو علیه ایران

به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصر امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در تل آویو گفت: ما به ایران اجازه نخواهیم داد که به توانمندیهای هسته ای دست پیدا کند.

وی بدون اشاره به خوی تجاوزگری همیشگی رژیم صهیونیستی و تهدید آن برای کشورهای منطقه و جهان، ایران را که بدنبال حقوق مشروع هسته ای خود در چارچوب مقررات و موازین بین المللی است، تجاوزگر خواند و گفت: ما از خودمان در مقابل تجاوزگری ایران دفاع می کنیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین بدون اشاره به تروریسم دولتی این رژیم علیه ملت های منطقه و جهان بویژه ملت فلسطین، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و مدعی شد: ایران به حمایت از تروریست ها در پنج قاره جهان ادامه می دهد.

این گفته های نتانیاهو یک روز پس از عملیات تروریستی علیه تاسیسات هسته ای ایران در نطنز مطرح شد.

لیود آستین وزیر دفاع آمریکا نیز در این کنفرانس خبری، در واکنش به حادثه در تاسیسات هسته ای نطنز گفت: از گزارش ها در باره رخدادهای نطنز در ایران آگاهی داریم و واشنگتن به تلاش های دولت بایدن برای مذاکره همچنان متعهد است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره این اقدام تروریستی خرابکارانه در نطنز تصریح کرد: اتفاق ناگوار که در نطنز رخ داد، بارها اسرائیل گفته بود و امروز هم شنیده می‌شود و منابع مختلف نیز تایید می‌کنند، پشت آن رژیم صیهونیستی قرار دارد. خوشحالم آسیب انسانی یا محیط زیستی نداشته ولی می‌توانست به فاجعه انسانی رخ دهد بنابراین جنایت علیه بشریت است که از ذات گردنکش اسراییل هم دور نیست.

خطیب‌زاده با بیان اینکه این اتفاق توان هسته‌ای ایران را کم نمی‌کند، خاطرنشان کرد: تمامی سانتریفیوژهایی که از مدار خارج شدند از نوع IR۱ بودند که با ماشین‌های پیشرفته جایگزین می‌شوند و ایران در دام مکارانه آنها نمی‌افتد. البته اسرائیل با این اقدام تلاش کرد از مردم ایران به دلیل صبر و رفتار حکیمانه ، انتقام بگیرد. رفتار ایران انتقام از اسرائیل خواهد بود که در زمان خودش انجام می‌شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir