اولین واکنش رسمی روسیه به فایل صوتی ظریف
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مورد اظهارات فایل صوتی محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران درباره روسیه گفت که مسکو فقط به مواضع رسمی تهران توجه می کند

واکنش روسیه به فایل صوتی ظریف

زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی در وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو بدنبال گسترش همکاری با ایران است، افزود: عمل را مبنای روابط با شرکای می دانیم نه حرف را.

وی تاکید کرد: در قبال فایل صوتی ظریف مواضع رسمی ایران مبنا است.

زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: درباره فایل صوتی ظریف موضع رسمی ایران را مبنا قرار می دهیم.

400021005.jpg

وی تصریح کرد: تفسیرهای این موضوع همزمان با مذاکرات ایران در وین فقط به کار آسیب می رساند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که این کشور بیشترین حمایت را از توافق هسته ای ایران (برجام) کرده است.

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد همچنین درباره فایل صوتی محرمانه وزیر امور خارجه ایران هم گفت: اظهار نظر درباره این نوار و گزارش مربوطه بسیار سخت است.

پولیانسکی افزود: واقعیت این است که ما با هم به برجام رسیدیم و ایران برای مدت طولانی به آن پایبند بود. ایران شریک مهمی برای روسیه است، ما به برجام رسیدیم اما این آمریکا بود که از آن خارج شد.

400021006.jpg

وی ادامه داد: واقعیت این است که برجام زنده است و ایران یکی از اعضای موثر آن است، ایران آماده است تا در این توافق بماند. این بسیار مهم تر از هر نوار و گزارشی است و البته ما با همتایان ایرانی تبادل نظر داریم تا کمک کنیم.

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد اضافه کرد: ما عملکرد را قضاوت می‌کنیم نه حرف‌ها را. اما درباره اظهارات ظریف، این در حد من نیست که بخواهم نظری بدهم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir