بلومبرگ: قصد ۱+۴ احیای برجام تا خرداد ماه است
پایگاه آمریکایی بلومبرگ در خبری نوشت که اعضای 1+4 به دنبال احیای برجام تا پیش از زمان موعد توافق آژانس و ایران هستند

پایگاه بلومبرگ این مطلب را به نقل از دو مقام اروپایی اعلام کرد که در جریان روند مذاکرات حضور داشته و به دلیل حساسیت های مذاکرات وین نخواسته اند نامشان فاش شود. آنها همچنین اعلام کردند که گرچه ایران و آمریکا در مسیر توافق پیشرفت کرده‌اند، همچنان راه زیادی تا رسیدن به تفاهم باقی است.

بر همین اساس کشورهای اروپایی از بازگشت به توافق اولیه بدون تلاش برای گسترش آن به مسائل امنیتی منطقه حمایت می‌کنند. یکی از منابع در همین راستا گفت که هدف رسیدن به یک توافق حداقل چند روز قبل از تاریخ ۲۲ می است.

در همین حال یک مقام نزدیک به وزارت خارجه آمریکا این هدف را بلندپروازانه دانسته و معتقد بوده توافق تا نیمه ژوئن یعنی (۲۵ خرداد) محتمل‌تر است. وی مساله تحریم ها و راستی آزمایی ها را از چالش های مهم توصیف کرد.

در ادامه این مطلب ذکر شده که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با بلومبرگ گفت که نگران است ایران اطلاعات ضبط شده را در صورت عدم توافق به موقع پاک کند و افزود امیدوار است این اتفاق نیفتد.

وی همچنین گفت که اگر طرف‌ها موعد نظارت را از دست بدهند و گفت‌وگوها به نتیجه نرسد، به منظور تلاش برای دست یافتن به مصالحه‌ای دیگر به تهران باز خواهد گشت.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir