اتحادیه اروپا: منتظر پاسخ ایران و آمریکا هستیم
سخنگوی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت که او منتظر پاسخ واشنگتن و تهران است تا از طرفین مذاکرات برجام برای برگزاری یک نشست دعوت به عمل آورد

سخنگوی جوزپ بورل: منتظر پاسخ واشنگتن و تهران هستیم

سخنگوی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت که او منتظر پاسخ واشنگتن و تهران است تا از طرفین مذاکرات برجام برای برگزاری یک نشست دعوت به عمل آورد. در جریان سفر «انریکه مورا» معاون سرویس‌ اقدام خارجی اتحادیه اروپا به ایران و رایزنی با با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه مقرر شد رایزنی های دو طرف در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین در روزهای آینده در بروکسل ادامه یابد.

پیتر استانو روز پنج‌شنبه ۲۲ مهر اظهار داشت، انریکه مورا، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا که در حال حاضر در ایران است بر ضرورت «از سرگیری فوری مذاکرات» تاکید کرده است. او افزود: «ما در انتظار پاسخ ایران هستیم».

آقای استانو همچنین گفت: «جوزپ بورل نیز به سهم خود در واشنگتن است و دیداری با همتای آمریکای خود آنتونی بلینکن در رابطه با توافق هسته‌ای با ایران خواهد داشت. ما باید نتیجه این مذاکرات را ببینیم»

گفتنی است که «انریکه مورا» معاون سرویس‌ اقدام خارجی اتحادیه اروپا که برای رایزنی درباره روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای از جمله تحولات در افغانستان و یمن و نیز مذاکرات برای لغو تحریم‌ها به تهران سفر کرده است، دیروز (پنجشنبه) با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در پایان این دیدار مقرر شد رایزنی های دو طرف در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین در روزهای آینده در بروکسل ادامه یابد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: entekhab.ir