بیل کلینتون راهی بیمارستان شد
بیل کلینتون چهل و دومین رییس جمهوری آمریکا که در دو دهه گذشته با مشکلات جسمی زیادی روبه رو بود، به علت ابتلا به یک بیماری غیر از کرونا در بیمارستان بستری شد

بیل کلینتون به علت ابتلا به یک بیماری غیر از کرونا در بیمارستان بستری شد

به گزارش شبکه ای‌بی‌سی‌نیوز، آنجل اورنیا سخنگوی کلینتون اعلام کرد که وی به علت ابتلا به یک بیماری در مرکز درمانی دانشگاه کالیفرنیا بستری شده اما قرار است به زودی مرخص شود.

اورنیا ابراز امیدواری کرد که کلینتون به زودی به خانه بازگردد.

رییس جمهوری پیشین ایالات متحده طی دو دهه گذشته با مشکلات جسمی عدیده‌ای روبه رو شده که اغلب آنها مربوط به مشکلات قلبی بوده است. او یک جراحی بای‌پس چهارگانه قلب در سپتامبر ۲۰۰۴ (شهریور- مهر ۱۳۸۳) انجام داد و در فوریه ۲۰۱۰ (بهمن- اسفند ۸۸) دو استنت شریانی در قلبش کار گذاشته است. کلینتون همچنین در سال ۲۰۰۵ به علت مشکل ریه زیر تیغ جراحی رفت.

کلینتون ۷۵ ساله از ژانویه ۱۹۹۳ (دی ۷۱) تا ژانویه ۲۰۰۱ (دی ۷۹) به عنوان چهل و دومین رییس جمهوری آمریکا بر سر کار بود.

وی در سن ۳۲ سالگی در ۱۹۷۸ (۵۷-۱۳۵۶) به عنوان فرماندار آرکانزاس انتخاب شد اما در دور دوم از رسیدن به این سمت بازماند. این سیاستمدار آمریکایی بار دیگر از سال ۱۹۸۳ (۱۳۶۱) تا ۱۹۹۲ (۱۳۷۰) در سمت فرماندار بود. کلینتون پس از آن در رقابت با جورج دبلیو بوش پدر، او را به راحتی شکست داد تا بعد از جیمی کارتر به عنوان اولین دموکرات به ریاست جمهوری برسد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir