پرسپولیس به قهرمانی نزدیک شد
پرسپولیس در هفته بیست و چهارم لیگ برتر موفق شد با دو گل از سد پیکان بگذرد

پرسپولیس در مسیر هت‌تریک قهرمانی

دو تیم فوتبال پرسپولیس و پیکان امروز (پنج‌شنبه) در چارچوب هفته بیست‌و چهارم از ساعت ۱۷:۴۵ در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه دو بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید تا این تیم بتواند با ۵۱ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار بگیرد.

علیپور در دقیقه ۲۰ یک پنالتی را برای پرسپولیس از دست داد اما سیامک نعمتی در دقیقه ۴۵ موفق شد دروازه تیم سابق خود را باز کند. در نیمه دوم علی علیپور در دقیقه ۹۰ گل دوم را به ثمر رساند تا خیال پرسپولیس از این پیروزی راحت شود.

پرسپولیس بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و در همان دقیقه دوم علی علیپور با دروازه‌بان پیکان در موقعیت تک به تک قرار که مهاجم پرسپولیس این فرصت را از دست داد.

در ادامه این پیکان بود که توپ و میدان را در اختیار گرفت و با چند ضربه از راه دور دروازه بیرانوند را تهدید کرد اما هیچ‌کدام از این توپ‌ها راهی به دروازه پیدا نکرد.

پس از چند موقعیت نصف و نیمه پیکان، این پرسپولیسی‌ها بودند که مالک بازی شدند اما فرصت‌های شاگردان برانکو راهی به دروازه پیدا نمی‌کرد. البته این موقعیت‌سازی‌ها و متوقف شدن بودیمیر در محوطه جریمه، پرسپولیس را صاحب ضربه پنالتی کرد که علیپور این پنالتی را با واکنش خوب امینی از دست داد.

سرخ‌های پایتخت پس از از دست رفتن پنالتی‌شان دست از تلاش نکشیدند و سعی در موقعیت‌سازی کردند اما فایده‌ای نداشت و نتوانستند موقعیت جدی زیادی روی دروازه پدید بیاورند. یک از فرصت جدی سرخ‌ها روی کار ترکیبی شیری و نعمتی بود که ضربه دیدنی سیامک نعمتی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۹ پیکان فرصت خوبی برای پیش افتادن از میزبان خود داشت اما ضربه سر مهران موسوی به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.

پرسپولیس توانست روی کار ترکیبی زیبای بازیکنانش در دقیقه ۴۵ به گل برسد تا نیمه اول را شاگردان برانکو با پیروزی به رختکن بروند. پاس زیبای رسن به شیری رسید تا ضربه سهمگین او راهی دروازه شود که امینی باز مقابل سرخ‌ها مقاومت کند اما در ادامه این نعمتی بود که موفق شد دروازه بدون دروازه‌بان را باز کند.

نیمه دوم

پرسپولیس همانند نیمه نخست بازی را هجومی‌تر از رقیب خود آغاز کرد و چند موقعیت جدی هم روی دروازه ایجاد کرد اما فرصت‌سوزی مهاجمان این تیم مانع از دو برابر شدن اختلاف شاگردان برانکو با پیکان بود.

بهترین فرصت پرسپولیس را در دقایق ابتدایی نیمه دوم را علیپور از دست داد. پاس کاری بازیکنان پرسپولیس توپ را به نورالهی رساند که دو شوت متوالی این بازیکن دفع شد و دروازه خالی مقابل علیپور قرار گرفت اما ضربه نه چندان جالب این مهاجم از بالای دروازه به بیرون رفت.

برانکو با به بازی آوردن سروش رفیعی و مهدی ترابی به جای بشار رسن و احمد نورالهی تیمش را هجومی‌تر کرد تا پرسپولیسی‌ها به دنبال زدن گل دوم و راحت کردن خیال خود از کسب این ۳ امتیاز در این دیدار باشند.

پس از این تغییرات حملات پرسپولیس جدی‌تر شد و نعمتی دو فرصت بسیار خوب برای دبل کردن در این دیدار داشت که هر دو شوت پشت محوطه گلزن پرسپولیس از بالای دروازه و به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.

با به بازی آمدن مؤمنی و مگنو باتیستا، پیکان سعی در حفظ توپ و فرصت‌سازی برای مهاجمان خود داشت که دفاع مستحکم پرسپولیس مانع از این هدف شاگردان فرکی شد.

پس از تعویض‌های دو تیم بازی کمی آرام شد و جنگ بر سر توپ در میانه‌های زمین ادامه پیدا کرد.

در حالی که بازی با همان نتیجه یک بر صفر در حال به پایان رسیدن بود، پاس زیبای بودیمیر علیپور را از میانه‌های زمین با امینی تک به تک کرد که سرانجام بهترین گلزن سرخ‌ها در این بازی توانست گلزنی کند و پرسپولیس را با نتیجه دو بر صفر برنده این دیدار کند.

پرسپولیس با این پیروزی ۵۱ امتیازی شد و فاصله خود را با سایر مدعیان افزایش داد. پیکان نیز با ۲۵ امتیاز یک رده در جدول سقوط کرد و به رده یازدهم رسید.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir