بازیکن دوپینگی پرسپولیس محروم شد
رییس زیر کمیته کنترل دوپینگ فدراسیون فوتبال از محرومیت 2 ساله برای یک بازیکن دوپینگی پرسپولیس خبر داد.

دکتر توحید سیف برقی، رییس زیر کمیته کنترل دوپینگ فدراسیون فوتبال در مورد اعلام رای بازیکن متهم به دوپینگ در فوتبال اظهارکرد: «شهاب زاهدی» بازیکن تیم فوتبال بزرگسالان پرسپولیس تهران بعد از ارائه مدارک و مستندات در جلسات استماع، کمیسیون بدوی و استیناف به علت استفاده از ماده ممنوعه از گروه استروییدهای آنابولیک به مدت 2 سال از فعالیت‌های رسمی مرتبط با فوتبال محروم شد.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با میزان چهار ساله محرومیت برای این دسته دارویی یادآور شد: براساس آیین نامه مبارزه با دوپینگ 2015 میزان محرومیت برای این دسته دارویی چهارسال می باشد ولی از آنجایی که تخلف بازیکن در سال 2014 رخ داده است محرومیت وی توسط کمیته انضباطی و نیز استیناف فدراسیون فوتبال همان دو سال در نظر گرفته شد.

سیف برقی همچنین با تاکید بر افزایش میزان دوره محرومیت‌ها در آیین نامه جدید فیفا و آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، به ورزشکاران در رابطه با مصرف مکمل‌های آلوده هشدار داد و خواستار تبعیت کامل بازیکنان از پزشکان تیم‌های باشگاهی شد.

وی همچنین افزود: علاوه بر این پرونده، روند رسیدگی به تخلف دوپینگ یک بازیکن از لیگ برتر بانوان در حال انجام است و وی پس از حضور در جلسه استماع و بدوی به دفاع از خود پرداخت که پس از ابلاغ رای کمیسیون بدوی، وی به مدت سه روز کاری فرصت استیناف از رای را خواهد داشت.

رییس زیر کمیته کنترل دوپینگ فدراسیون فوتبال در پایان گفت: ماده ممنوعه مصرف شده توسط بازیکن لیگ برتر بانوان تستوسترون است که براساس آیین نامه فیفا و آیین نامه ملی کنترل دوپینگ فدراسیون فوتبال، افشای نام وی تا پایان صدور رای قطعی امکانپذیر نیست.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir