نژادفلاح: کسی نگفته از پرسپولیس بروم
محمد حسین نژادفلاح می‌گوید، این تیم با وجود مشکلات فراوانی که در فصل قبل پشت سر گذاشت با حمایت‌های تاریخی هوادارانش به مثابه یک قهرمان بود.

محمد حسین نژادفلاح گفت: در پایان فصل سختی که پشت سر گذاشته شد، قبل از هر چیز باید از هواداران پرسپولیس تشکر و قدردانی کنیم که در تمام لحظات حساس با سعه صدر و از خودگذشتگی پای تیم محبوب خود ماندند و از هیچ حمایتی دریغ نکردند. اینگونه نیست که با ناکامی برابر الهلال همه چیز تمام شده باشد. پرسپولیس و هوادارانش لحظات ماندگاری را در این فصل ثبت کردند که فارغ از هر تحلیلی بود و حضور صد هزار نفری هواداران پرسپولیس تا سال‌ها در ذهن فوتبال ایران و آسیا باقی می‌ماند و پرسپولیس با نشستن در صدر دل‌های هوادارانش، قهرمان دوستدارانش بود.

وی ادامه داد: فراموش نمی‌کنیم تا چند ماه قبل، پرسپولیس با چه شرایط بدی روبرو شده بود. فراموش نکرده‌ایم که به طعنه گفته می‌شد پرسپولیس در آستانه حضور در دسته‌های پائین‌تر است و در آسیا زنگ تفریح خواهد شد ولی خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده توسط باشگاه، حمایت کم نظیر هواداران، شوک‌های مثبتی وارد شد و آن تیم در دربی به پیروزی رسید و هر چهار تیم النصر، بنیادکار، لخویا و الهلال را در تهران مغلوب خود کرد. در واقع در حالی که آن نگاه وجود داشت، عملکرد به سطحی ‌رسید که انتظارات بالا رفت، هر چند در مصاف با الهلال با توجه به استفاده بهتر آنها از فرصت میزبانی و با توجه به حوادث فوتبال به نتیجه دلخواه نرسیدیم اما باید یکسری مسائل را هم در نظر گرفت. مثلا یک بازیکن الهلال با قیمت 37 میلیارد تومان دو برابر مجموعه دریافتی کل بازیکنان ما دریافتی دارد. با این وجود بازیکنان بازی‌ها را غیرتمندانه دنبال کردند و ارزش کار آنها را نباید کتمان کرد که فاصله‌ها را با توانایی‌ها و تعصب خود از بین بردند.

مدیریت باشگاه پرسپولیس درباره پاره‌ای حوادث مربوط به این بازی خاطر نشان کرد: متاسفانه طرف عربستانی در صدور مجوز ورود پرواز چارتر ما تعلل کرد که بهانه آن تعویض قطعه‌ای در باند فرودگاه عنوان شد و بیش از پنج ساعت در کار ما وقفه ایجاد کرد، در حالی که باشگاه با وجود در اختیار داشتن بلیت پرواز عادی، برای انتقال سریعتر و راحت‌تر بازیکنان نسبت به گرفتن پرواز چارتر اقدام کرده بود. همچنین پیش بینی می‌کردیم که در فرودگاه عربستان نیز با مشکل روبرو بشویم و مساله اصلی هم کندی کار بود. ما اصرار داشتیم ویزاها در تهران توسط سفارت صادر شود ولی آنها ویزای فرودگاهی صادر کردند. دو گیت هم اختصاص دادند و سرعت اینترنت هم خوب نبود و خلاصه مجموعه عوامل باعث آن وقفه شد. البته در آنجا سالن ویژه‌ای را در اختیار گذاشته بودند تا اعضای تیم در آن شرایط آرامش داشته باشند.

وی درباره شایعات مطرح شده مبنی بر وجود تنش در فرودگاه ادامه داد: موضوع به این شکل نبود. حتی گفته شده که از طرف ما مسائلی مطرح شده که اصلا صحت نداشت و من نمی‌دانم چنین شایعات و مطالب نادرستی چگونه ساخته می‌شود. ما اتفاقا دنبال این بودیم که تیم آرامش داشته باشد. اگر بحث جنگ روانی هم بود که بروز تنش به ضرر ما می‌شد، هم اعصاب بازیکنان ما به هم می‌ریخت و هم کار طولانی‌تر می‌شد. معطلی پیش آمده خوشایند نبود اما اتفاق تلخی هم روی نداد. هم ما و هم آقای برانکو با درایت خود از همین تهران دنبال آن بودیم که هر اتفاقی هم روی می‌دهد، آرامش بچه‌ها حفظ شود و مطالب مطرح شده غیر از این، ذهنیات دیگران است. اتفاقا با وجود مشکلاتی که پیش آمد، بچه‌ها کاملا آرام و خوشرو بودند. همه امکانات هم فراهم بود. پرواز چارتر ما هم کاملا ویژه و بیزینس کلاس بود و پس از آن در هتل نیز اقامت خوبی داشتیم تا تیم لطمه نبیند. در مقام مقایسه، ما برای بازی با النصر هم که رفتیم شرایط به این شکل بود و برای بازی در تاشکند با شرایط خیلی بدتری روبرو شدیم که بچه‌ها آنجا نتیجه گرفتند و برای این بازی حداقل زمان خوبی راهی سفر شدیم تا با فرصتی که باقی بود، اثرات سوء کمتر شود.

نژادفلاح درباره اقامت در هتل و ماجرای پیش آمده درباره تمرین تیم تصریح کرد: اینکه بعضی مسائل اینگونه مطرح می‌شود جای بحث دارد. پرسپولیس روز بازی همیشه در هتل یک عرق‌گیری دارد. در تهران هم که هستیم این کار در محوطه هتل انجام می‌شود. در سالن که تمرین نمی‌کنیم. اتفاقا آقای برانکو در جلسه شب گذشته که با هم داشتیم با تعجب از نحوه پرداخته شدن به موضوع، عنوان کردند که مساله اصلا پول نبود و ایشان وقتی متوجه شده که برای این کار چه هزینه‌ای خواسته‌اند، ضرورت ندیده‌اند این کار انجام شود. بویژه که مسوولان هتل هم قرار نبود سالن ورزش در اختیار بگذارند بلکه قرار بود یکی از تالارها را خالی کنند که آقای برانکو می‌گفت در تیم ملی هم که بودند چند باری با همین شکل، برنامه روز بازی را در هتل اجرا کرده بودند و مشکلی پیش نیامده بود.

وی درباره مسائل مطرح شده مبنی بر اینکه مدیریت باشگاه با ترک اردوی تیم برای زیارت خانه خدا رفته، در حالی که در فوتبال حرفه‌ای بسیاری اوقات مدیران باشگاه، تیم را همراهی هم نمی‌کنند، تصریح کرد: اگر قرار بر این است که صرفا اشکالی وارد شود، حرفی نیست اما مساله این است که مگر قرار بود با حضور در کنار تیم چه اتفاقی بیفتد که با عدم حضور ما نیفتاد. وقتی وظایف تفکیک شده، اصولا دخالت مستقیم مدیر، کار نادرستی است. من اگر نتوانم کارها را مرتب کنم و نیاز به حضور همیشگی باشد، یک جای کار اشکال دارد. وقتی همه برنامه‌ها مرتب شده و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است و یک فرد با تجربه به عنوان سرپرست حضور دارد که من نباید در ریز امور ورود کنم، این کار با اصول حرفه‌ای و اصول مدیریتی من منافات دارد. من اگر در سفرهای دیگر نیز تیم را همراهی می‌کردم بیشتر به جهت ایجاد ارتباط با باشگاه‌های دیگر، ارزیابی امکانات و اقدامات آنهاست نه اینکه در امور تیم دخالت کنم. در حالی که امور در حوزه تیم برعهده آقایان برانکو و خوردبین بود و مشکلی هم پیش نیامد که بگوییم اگر بودیم شرایط فرق می‌کرد. ماجرای تمرین روز بازی را هم که توضیح دادیم و نکته پنهانی وجود ندارد.

نژاد فلاح در ادامه گفت: مساله دیگر اینکه ما در کل، کمتر از 24 ساعت از کنار تیم دور شدیم و آن زمانی بود که همه خواب بودند. از استراحت خودمان زدیم و رفتیم و من اگر فکر می‌کردم حضور من به قدر ذره‌ای کمک بیشتری خواهد بود، حتما می‌ماندم اما همه هماهنگی‌ها بویژه با سفارت صورت گرفته بود. ضمن آنکه با توجه به شرایط پیش آمده در امر خصوصی سازی قرار نبود عازم این سفر شوم و در آخرین لحظه همراه تیم شدم.

قائم مقام پرسپولیس درباره برنامه‌ریزی‌ها برای فصل آینده با توجه به شرایط موجود گفت: تا لحظه‌ای که این مسوولیت خطیر بر دوش ماست، کارمان را با تمام توان دنبال می‌کنیم، هر چند شرایط سخت است و در تنگنا قرار داریم اما هواداران اطمینان داشته باشند اقدامات در حال انجام است و دست روی دست نگذاشته‌ایم. ما قبل از سفر به عربستان جلسه‌ای را با آقای برانکو هماهنگ کرده بودیم که این کار شنبه شب انجام شد و درباره چند موضوع به بحث و گفت‌وگو پرداختیم.

وی در ادامه گفت: یک مساله به وضعیت مالی و پرداخت‌ها به آقای برانکو و دستیارانشان مربوط می‌شد. آقای ایوانکوویچ تاکنون هیچ دریافتی نداشته‌اند و با این وجود تا الان حرفی نزده‌اند و من در جلسه شب گذشته، این موضوع را مطرح کردم. آقای برانکو حتی شخصا پرداخت‌هایی را به دستیارانشان داشته‌اند و ما ضمن تقدیر از رفتار و منش ایشان اطمینان دادیم که در مدت تعطیلات و تا زمان بازگشتشان پیگیری لازم را برای تامین منابع مالی انجام می‌دهیم تا پرداخت‌هایی داشته باشیم.

نژادفلاح در ادامه افزود: موضوع مورد بحث دیگر به بازیکنان فعلی تیم مربوط می‌شد. اینکه چه کسانی می‌مانند و چه نفراتی می‌روند. آقای برانکو نظرات خود را اعلام کردند و قرار شد باشگاه با تک تک بازیکنان درباره وضعیت آنها برای فصل بعد صحبت کند. یکسری بازیکنان هستند که باید با آنان برای تمدید قرارداد صحبت کنیم. نفراتی هم که بحث جدا شدنشان مطرح است از طرف باشگاه رسانه‌ای نخواهد شد. دلیل ندارد که بخواهیم از این جهت برای آنها مشکل درست کنیم. به خود بازیکنان اعلام می‌شود و پس از آن مختار خواهند بود. البته آنها تعداد محدودی هستند چون وضعیت بعضی بازیکنان باید در ادامه معلوم شود. باید ببینیم نقل و انتقالات چگونه پیش می‌رود یا اینکه آنها با توجه به نفراتی که جذب می‌شوند، ادامه فعالیت خود را چگونه ارزیابی می‌کنند.

مدیریت باشگاه پرسپولیس ادامه داد: در این جلسه درباره بازیکنان خارجی نیز صحبت شد. هم نفراتی که اکنون در اختیار داریم، هم آنهایی که برانکو ایوانکوویچ پس از بررسی‌هایی که انجام می‌دهد در صورتی که رویشان نظر داشته باشد، همراه رزومه‌ای به باشگاه ارائه می‌کند. خلاصه مطلب این است که هواداران بدانند فصل جدید در باشگاه پرسپولیس استارت خورده است. وجود مشکلات و تنگناهای مالی و پاره‌ای مسائل کار را دشوار می‌کند اما به این مسائل توجه نمی‌کنیم و با تمام قدرتی که داریم برای رسیدن به اهداف ترسیم شده حرکت می‌کنیم و مذاکرات برای جذب بازیکنان جدید انجام خواهد شد. البته طبیعی است که برای علنی نشدن بعضی اقدامات، در پاره‌ای موارد مذاکرات با گزینه‌های مورد نظر را خارج از باشگاه دنبال می‌کنیم.

وی گفت: با توجه به مسائل مالی، کار سخت است اما آنها را متقاعد می‌کنیم که با انعقاد قرارداد، باشگاه مکلف می‌شود و بازیکنان هم به حق و حقوق خود می‌رسند. البته طبیعی است که بزرگی نام پرسپولیس از نظر حرفه‌ای هم خود جذابیتی برای بازیکنان خواهد بود که خود را در سطح ورود به یک چالش جدی می‌دانند، چون با موفقیت در اینجا مسیر پیشرفت سریعتر طی می‌شود.

نژادفلاح افزود: برای پیگیری هر چه بهتر امور پرسپولیس، تقاضا کرده‌ایم جلسه‌ای با آقای وزیر و آقای خادم داشته باشیم. به هر حال وزارت ورزش مالک باشگاه پرسپولیس است و حساسیت‌های خاص خود را دارد. الان پرسپولیس نیز در مقطع حساس نقل و انتقالات قرار دارد. این زمان برای تمام طول فصل حیاتی خواهد بود و اگر از دست برود قابل جبران نیست. یک درخواست این است که پول‌هایی در اختیار باشگاه بگذارند که بتوان این مقطع را با موفقیت پشت سر بگذاریم. البته با اسپانسرهای خوبی هم صحبت کرده‌ایم ولی طبیعی است که برای دو ماه نمی‌آیند و ما هم چنین خواسته‌ای را منطقی نمی‌دانیم و اگر جلسه انجام شود با توجه به اینکه وزارت ورزش تصمیم‌گیرنده نهایی است، این موارد مطرح خواهد شد و در صورت موافقت این همکاری می‌تواند پس از واگذاری هم بخشی از قرارداد باشد.

نژادفلاح شایعات منتشر شده مبنی بر احتمال تغییرات در باشگاه و موضوع نامزد شدنش برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اول اینکه تا انتخابات زمان زیادی باقی مانده و من برای حضور یا عدم حضور، تصمیمی نگرفته‌ام و اکنون ما درگیر انتخابات بازیکنان در نقل و انتقالات هستیم. در حال حاضر به قدری روی امور پرسپولیس متمرکز هستم که فرصتی برای فکر کردن به این مسائل ندارم چون هواداران توقع دارند درباره بحث تغییرات هم از روز اول چنین مباحثی مطرح بود. از لحظه‌ای که آمدیم، آماده رفتن هستیم ولی تا وقتی حضور داریم مسوول هستیم و با تمام قوا برای پرسپولیس و هوادارانش کار می‌کنیم. آنچه مسلم است اینکه جلسات هیأت مدیره مدتی است که تشکیل نمی‌شود. طبیعی است که وزارت اراده کند که هیأت مدیره را ترمیم کند. در اینجا نمی‌شود با این تصور که همه چیز عوض می‌شود، دست از کار بکشید. درباره تغییرات مدیریتی هم نه کسی به ما گفته می‌رویم و نه گفته‌اند که نمی‌رویم. پس فعلا انجام وظیفه می‌کنیم و هواداران بدانند دست روی دست نگذاشته‌ایم. البته نکته‌ای هم وجود دارد. الان موضوع خصوصی‌سازی به تعویق افتاد. مشکلات مالی هم که وجود دارد که به امید خدا با تدبیری که گفته شد، حل خواهد شد. در این شرایط دامن زدن بیش از حد به شایعه تغییرات می‌تواند به تیم لطمه بزند و مانع از اجرای درست امور شود و به همین دلیل سعی می‌کنیم تمرکز خودمان روی حل مسائل تیم را حفظ کنیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir