برتری پرسپولیس برابر مس کرمان
دیدار دوستانه تیم‌های فوتبال پرسپولیس و مس کرمان با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.

سرخپوشان از ساعت 18 یکشنبه هجدهم مرداد در دیداری دوستانه به مصاف تیم مس کرمان رفتند و با نتیجه یک بر صفر به برتری دست یافتند. هواداران، تیم پرسپولیس را به شدت مورد تشویق قرار دادند. محسن عاشوری نیز از سوی تماشاگران تشویق شد.

در دقیقه 7 بازیکنان پرسپولیس در یک رفت و برگشت امید عالیشاه را صاحب یک موقعیت خوب کردند که امید از این فرصت استفاده کرد و اولین گل بازی را وارد دروازه مس کرد.

یک دقیقه بعد، فرشاد احمدزاده می توانست دومین گل سرخپوشان را به ثمر برساند که توپ به پایش نگرفت. فریادهای برانکو(Branko Ivanković) بازیکنان را به دروازه مس می رساند. بگوویچ(Vinko Begović) نیز پس از دقایقی به هدایت بازیکنانش پرداخت.

در دقیقه 22 بازیکن مس توسط هافبک سرخپوشان متوقف شد و داور یک ضربه خطا به سود میهمان اعلام کرد که ضربه کاشته پس از رفت و برگشت به سوشا رسید.

مهدی طارمی و علی علیپور خط دفاعی مس را به شدت آزار دادند و برانکو نیز بیشتر روی حرکات این دو بازیکن تاکید داشت. فارسی صحبت کردن برانکو و بگوویچ جالب توجه بود. آنها با زبان فارسی بازیکنان خود را مورد تشویق قرار می دادند.

در دقیقه 30 مس صاحب یک ضربه کرنر از جناح راست شد که مدافعان پرسپولیس توپ را دفع کردند و در یک رفت و برگشت توپ از کنار دروازه به بیرون رفت. یک دقیقه بعد ایمان صادقی به جای سوشا وارد زمین شد.

در دقیقه 33 پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که طی آن سانتر رضائیان و ضربه مهاجم پرسپولیس به دفاع حریف برخورد کرد. در دقیقه 36 ضربه بازیکن مس پس از برخورد به دست ایمان صادقی به تیر افقی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

در دقیقه 39 امید عالیشاه پس از یک توپ گیری خوب، حرکتی را آغاز کرد که در وسط زمین توسط بازیکن مس متوقف شد. عالیشاه و بازیکن مس که روی زمین افتاده بودند توسط پزشکان دو تیم مداوا شدند و دیگر بازیکنان نیز به نفس گیری پرداختند.

در دقیقه 44 پرسپولیس صاحب یک ضربه کاشته از جناح راست شد که این ضربه توسط فرشاد احمدزاده نواخته و پس از برخورد با سر بازیکنان به میدانه میدان منتقل و داور سوت پایان نیمه اول را به صدا در آورد.

نیمه اول دیدار دوستانه پرسپولیس و مس کرمان با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.

برانکو ایوانکوویچ پس از پایان نیمه نخست به بازیکنان اعلام کرد بعد از دوش گرفتن به منزل بروند و فردا بعدازظهر در محل تمرین حاضر شوند.

سرخپوشان در نیمه دوم با ترکیب کاملا متفاوت به میدان رفتند. ایمان صادقی، محسن بنگر، محمد انصاری، وحید حیدریه، رضا خالقی فر، هادی نوروزی، محمد رحمتی، احمد نورالهی، 'جری بنسون'، محسن مسلمان و علی فاطمی.

در دقیقه 47 بازیکنان مس به دروازه صادقی نزدیک شدند و شوت مسی ها از کنار دروازه به بیرون رفت. بازی زیبای بازیکنان پرسپولیس هواداران را به شور آورد و در یک صحنه دیدنی شوت علی فاطمی در دستان گلر مس قرار گرفت.

بازیکنان مس برای فرار از هجوم سرخپوشان، تیمشان را به جلو فرا می خواندند. در دقیقه 60 ایمان صادقی جای خود را به مرتضی قدیمی پور داد.

سوشا مکانی و تک تک بازیکنان نیمکت نشین از سوی هواداران تشویق شدند. بازیکن مس در یک حرکت عمقی از پشت مدافعان، توسط رضا خالقی فر مهار شد و در یک رفت و برگشت هادی نوروزی از جناح راست حرکت کرد که توسط بازیکن حریف متوقف شد.

سانتر خالقی فر از جناح راست با برخورد به مدافعان به کرنر رفت و در یک رفت و برگشت و چند ارسال توپ از محوطه جریمه مس دور شد. بازیکن مس صاحب یک موقعیت خوب پشت مدافعان شد که توپ توسط مرتضی قدیمی پور مهار شد.

در دقیقه 72 ارسال ضربه کاشته هادی نوروزی در دستان گلر مس قرار گرفت. بازیکنان دو تیم نیم نگاهی به دروازه یکدیگر داشتند و سعی می کردند با ضد حمله دروازه ها را باز کنند.

در دقیقه 77 بگوویچ دست به تعویض زد. افشین اسماعیل زاده بازیکن فصل گذشته پرسپولیس با شماره 30 برای مس به میدان رفت. در دقیقه 81 بازیکن مس توسط نورالهی متوقف شد و داور در سوت خود دمید. ارسال توپ با ضربه بازیکن سفیدپوش از کنار دروازه پرسپولیس گذشت.

ارسال خالقی فر از راست با ضربه سر 'جری' از کنار دروازه عبور کرد. تعویض های بگوویچ یکی پس از دیگری انجام می شد و این در حالی بود که پرسپولیس بازیکن تعویضی نداشت.

بازیکن خارجی پرسپولیس بارها توسط هواداران مورد تشویق قرار گرفت. برانکو در این دیدار بازیکنان اصلی و ذخیره را مورد ارزیابی قرار داد و از عملکرد بازیکنان ابراز رضایت داشت.

محسن بنگر در چند صحنه متوالی با ضربه سر حملات تیم مس را مهار کرد. این بازی دوستانه در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir