تمام گزینه های پرسپولیس برای جانشین كمال كامیابی‌نیا در بازی با لخویا
كمال كامیابی‌نیا جراحی کرده است و در دیدار پرسپولیس مقابل لخویا حضور نخواهد داشت, اما چه کسی جانشین وی در این بازی خواهد بود؟

چه کسی جانشین كمال كامیابی‌نیا در بازی با لخویا می شود

كمال كامیابی‌نیا كه در بازی با سیاه‌جامگان مشهد از ناحیه كتف و شانه راست دچار مصدومیت شده بود، دیروز در بیمارستان بهمن تهران مورد عمل جراحی قرار گرفت.

هافبك دفاعی پرسپولیس كه به قول برانكو برابر الوحده امارات یك ساعت با كتف شكسته بازی كرده بود، حالا به دلیل جراحی دو ماه باید دور از میادین فوتبال باشد. بدین ترتیب كمال كامیابی‌نیا دیدار حساس روز دوم خرداد پرسپولیس در مرحله یك‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر لخویا را از دست داد.

این یك طرف ماجراست و طرف دیگر پیدا كردن گزینه‌ای است كه بتواند در دو دیدار رفت و برگشت مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا برابر لخویا قطر جانشین كمال كامیابی‌نیا شود. در حال حاضر گزینه‌های زیر در سر برانكو می‌گذرد اما هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

محسن ربیع‌خواه؛ محتمل‌ترین جانشین

اولین بازیكنی كه مدنظر برانكو قرار دارد، محسن ربیع‌خواه است. او در فصل تازه به اتمام رسیده اغلب در دفاع چپ به میدان رفت اما پست‌های دفاع میانی و هافبك دفاعی را هم تجربه كرد. این در حالی است كه پست اصلی محسن ربیع‌خواه، هافبك دفاعی است و در نفت آبادان (تیم قبلی‌اش) در همین پست بازی می‌كرد. البته ربیع‌خواه از لحاظ توانایی‌های فنی به مراتب در سطحی پایین‌تر از كمال كامیابی‌نیا قرار دارد ولی باید دید در صورت بازی مقابل لخویا می‌تواند جلوی هافبك‌های سرشناس حریف كم نیاورد یا اینكه...

شهاب كرمی؛ انگیزه فراوان

از تمرینات یكی،‌ دو روز اخیر پرسپولیس خبر می‌رسد كه شهاب كرمی انگیزه فراوانی برای رسیدن به تركیب اصلی تیمش دارد. این بازیكن خوب تمرین می‌كند و تصمیم گرفته مبارزه كند و در پرسپولیس بماند. نیمه دوم بازی با سیاه‌جامگان (برخلاف نیمه اول) شهاب كرمی عملكرد بدی نداشت و شاید او هم بتواند جانشین كمال كامیابی‌نیا شود اما به نظر می‌رسد شانس بسیار اندكی داشته باشد.

محسن مسلمان؛ گزینه‌ای برای آوراژ گل!

شنیدیم در تمرین روز گذشته سرخپوشان یكی از دستیاران برانكو به مرد كروات پیشنهاد داده است كه حداقل در بازی رفت مقابل لخویا از یك هافبك تهاجمی بازیساز به جای كمال استفاده كند تا پرسپولیس گل‌های بیشتری در آزادی به حریف قطری بزند. این تصمیم ریسك بسیار بالایی دارد. شاید پرسپولیس با استفاده از محسن مسلمان جلوی خط دفاعی خود توان تهاجمی‌اش را به مراتب بالا ببرد اما در فاز دفاعی با دشواری‌هایی روبه‌رو خواهد شد.
فراموش نكنید لخویا هم تیمی هجومی است كه خیلی هم خوب گل می‌زند و همین می‌تواند برانكو را از این گزینه منصرف كند.

***

توضیح ضروری: استفاده از حسین ماهینی در پست هافبك دفاعی بزرگ‌ترین اشتباه برانكو در فصل گذشته بود كه در شهرآورد برگشت روی داد. آن تجربه تلخ و شكست مقابل استقلال تهران باعث شده است كه مرد كروات با تعقل و تفكر بیشتری روی جانشین كمال كامیابی‌نیا كار و سپس گزینه مد نظرش را انتخاب كند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی