2 دستاورد بزرگ پرسپولیس در توافق با ریزه اسپور
پرسپولیس با ریزه اسپور به توافق رسید که دو دستاورد بزرگ همراه این توافق, حاص شده است.

توافق پرسپولیس و ریزه اسپور

با كمك مقامات سیاسی، پرسپولیسی‌ها توانستند با باشگاه ریزاسپور توافق كنند و حالا قرمزها امیدوارند محرومیت خود را از پنجره نقل و انتقالاتی لغو كنند.

این باشگاه از دو پنجره آینده نقل و انتقالات محروم است و این مسئله به قرمزها لطمه زیادی می‌زند. این توافق در كل چه سودهایی برای پرسپولیس داشت؟

اول‌؛ قسط‌بندی پول

مسئولان ریزاسپور اولاً به قرمزها تخفیف خوبی روی مبلغ كل دادند و دوماً پذیرفتند مبلغ باقیمانده را به صورت قسطی از آنها دریافت كنند. پرسپولیس این روزها با مشكلات مالی زیادی روبه‌روست و طبیعتاً اگر می‌خواست پول را یكجا و به طور كامل پرداخت كند، آسیب می‌دید، به همین دلیل تركیه‌ای‌ها رضایت دادند در چند قسط پول را بگیرند. حالا اینكه قسط‌بندی‌ها به چه شكل است بی‌شك مسئولان باشگاه در این باره بهتر می‌توانند توضیح دهند.

دوم‌؛ رضایت باشگاه ریزاسپور

دومین اتفاق خوب این است كه باشگاه ریزاسپور می‌تواند به پرسپولیس رضایت بدهد و یا اینكه حداقل دفاعیه خوبی در CAS انجام ندهد. در این صورت قرمزها شانس این را خواهند داشت كه بتوانند حداقل محرومیت خود را از یك پنجره نقل و انتقالاتی رفع كنند. به گفته وكلای حقوقی، این مسئله اهمیت زیادی دارد. حتی اگر باشگاه ریزاسپور رضایت دهد، فیفا محرومیت‌ها را نمی‌بخشد.

نمونه مشابه این مسئله در ایران بین دو باشگاه لیگ یكی اتفاق افتاد كه با وجود توافق آنها، باز هم كمیته استیناف محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالات باشگاه متخلف را نبخشید. حالا می‌گویند شاید برای پرسپولیس هم این اتفاق بیفتد. تنها روزنه كوچكی كه وجود دارد این است كه ریزاسپور در كمیته انضباطی فیفا از پرسپولیس شكایت نكرده، آنها در كمیته تعیین وضعیت، پرونده را به داوری گذاشتند.

وقتی پرونده به داوری گذاشته می‌شود احتمال برگشتن رأی وجود دارد و به طور صددر‌صد قطعی نیست. همین حالا CAS هم دارد برای این پرونده داوری می‌كند‌؛ به همین خاطر پرسپولیسی‌ها امیدوارند حداقل در تابستان سال آینده بازیكن بگیرند. امسال كه گذشت چون زمانی برای دفاع نیست و می‌ماند نقل و انتقالات سال بعد. دیگر همه چیز به عملكرد باشگاه و وكلایش بستگی دارد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی