تداوم روزهای برزخی؛ نوراللهی باید به پادگان برگردد
در شرایطی که نوراللهی طی ماه‌های اخیر و بعد از پایان دوران سربازی در تمرینات این تیم حضور یافته و حتی در دو جدال لیگ قهرمانان نیز حاضر شده، قادر به همراهی این تیم در لیگ هفدهم نیست.

در ابتدای فصل نوراللهی توانست با دریافت مجوز‌های لازم و ارائه مستندات خود، کسری خدمتی‌اش را دریافت کند و به تمرینات پرسپولیس بازگردد. این در حالی بود که گفته می‌شد سه ماه از مدت خدمت وی باقی مانده است اما به واسطه تعطیلی لیگ و اینکه او در ابتدای مهرماه می‌تواند پرسپولیس را همراهی کند، از سوی مسوولان باشگاه تراکتورسازی و با هماهنگی صورت گرفته عدم نیاز خود را دریافت کرده و به همین منظور می‌تواند به اردوگاه شاگردان برانکو ایوانکوویچ اضافه شود.


در ادامه اما عنوان شد این بازیکن برای پشت سر گذاشتن باقی مانده دوران سربازی‌اش باید صبح‌ها در پادگان حاضر شده و تنها مجوز حضور در تمرینات عصر پرسپولیس را خواهد داشت تا شماره هشت این تیم تنها در یک نوبت بتواند این تیم را آن هم در تمرینات همراهی کند. با این حال با حضور پرسپولیس در مرحله حساس نیمه نهایی و مشکلاتی که به واسطه محرومیت مهدی طارمی نصیب این تیم شده بود، وزارت ورزش به درخواست مدیران وقت پرسپولیس مقدمات مذاکره و هماهنگی با فرمانده نیروی انسانی نیروی مسلح را فراهم آورده و مجوز خروج از کشور او را دریافت کردند. اتفاقی که باعث شد برانکو در روز بد تیمش برابر الهلال عربستان بتواند برای دقایقی از او سود برده و این هافبک نیز در همان هفته در تیم منتخب لیگ قهرمانان آسیا حاضر شد.

با حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا بار دیگر روزشمار برای بازگشت احمد نوراللهی به ترکیب این تیم آغاز شد. ابتدا اول مهر ماه به عنوان زمان بازگشت این بازیکن اعلام شد اما بعد از آن آبان و آذر به عنوان زمان بازگشت احمد نوراللهی مشخص شد؛ با این حال طی تمام این مدت سکوت احمد نوراللهی و بی‌اعتنایی مسوولین به وضعیت او باعث شد تا برانکو از در اختیار داشتن یکی از برترین بازیکنان خود که می‌تواند نقش پررنگی در خط میانی سرخ‌ها برای برانکو ایفا کند از او دریغ شده است.


اکنون گفته می‌شود احمد نوراللهی تنها در صورتی قادر به حضور و بازگشت به پرسپولیس است که دوران آموزشی سربازی خود را پشت سر بگذارد. رایزنی‌ها از جهات مختلف برای برطرف کردن این مساله نیز نتوانسته راهی برای عبور از این دستور برای او شکل دهد تا بعد از اتمام هفته اول دور برگشت لیگ نیز او یکی از غایبان بزرگ پرسپولیس باشد. نوراللهی که توانسته بخشی از کسری خدمتی خود را به واسطه سابقه حضور فعال در بسیج دریافت کند اما به نظر می‌رسد طبق همین مساله می‌توانسته دوران آموزشی خود را کن لم یکن کند و به واسطه مدت زمانی که در بسیج بوده و مراحل آموزشی و اردویی را پشت سر گذاشته این دوران را نادیده بگیرند. اما مشخص نیست چه گره‌ای در این میان وجود دارد که علیرغم همکاری‌ای که باشگاه پرسپولیس از همتای خود در تراکتور که نوراللهی مدتی در آن برای خدمت سربازی حضور داشته نیز خبر می‌دهد مانع از این بازگشت شده تا شماره هشت محبوب و بی‌حاشیه سرخ‌ها یکی از برزخی‌ترین روزهای خود را پشت سر بگذارد.

نکته عجیب اینجاست که هیچ کدام از بازیکنانی که برای خدمت سربازی طی مدت اخیر راهی ملوان یا تراکتورسازی شده‌اند، دورانی دوماهه برای پشت سر گذاشتن دوره آموزشی را طی نکرده‌اند و حضور آنها در پادگان یا منطقه نظامی که امریه برای آنها صادر شده تنها به حضور کوتاه و پر کردن فرم‌های اداری و عکس نظامی مربوط بوده که نمونه آخر آن مهدی شریفی است که بلافاصله بعد از اینکه موعد سربازی‌اش فرا رسید راهی تراکتور شد و بعد از آن نیز بدون مانعی مجوز بازگشت به سپاهان را دریافت کرد.


نوراللهی اما به عنوان بازیکن بدشانس این روزهای فوتبال ایران که در نیم فصل لیگ شانزدهم با جدایی از پرسپولیس به دنبال پایان دادن به دوران سربازی خود بود، با محرومیت تراکتورسازی شرایط سختی را پشت سر گذاشت و به دنبال آن نیز در بازگشت اکنون با این موانع همراه شده و امیدوار است مسیر مشخص و واضحی برای بازگشتش در نظر گرفته شود؛ هرچند تا به امروز تنها با یک جمله مواجه شده و به او اعلام شده تا زمانی که دوران آموزشی را پشت سر نگذارد حق بازی کردن را نخواهد داشت!


گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:varzesh3.com