بدترین بلایی که در انتظار پرسپولیس می تواند باشد
پرسپولیس شاید در این فصل با کمبود بازیکن مواجه شود و برانکو کار سختی برای کسب موفقیت دارد.

بدترین پرسپولیسی که شاید شاهد آن باشید

محرومیت از دو نقل و انتقالات باعث شده تا پرسپولیس علیرغم تکرار قهرمانی، فصل را با بیم و هراس فراوان آغاز کند.

بیایید از همین اول گزارش بدترین شرایط ممکن را برای شما به یاد بیاوریم؛ کامیابی‌نیا با پرسپولیس به توافق نرسیده و تلاش برای جلب نظر برانکو ایوانکوویچ برای بازگرداندن محسن مسلمان هم بی‌نتیجه مانده است. این اما پایان ماجرا نیست؛ علیرضا بیرانوند و وحید امیری نیز با توجه به حضور در جام جهانی با پیشنهاد مالی مناسبی مواجه شده‌اند و در تدارک حضور در فوتبال اروپا هستند. محمد انصاری را البته از این جمع فاکتور می‌گیریم که علیرغم پیشنهاد اروپایی ترجیح داده به کار خود در این شرایط در تیم ادامه دهد.

اکنون پرسپولیس فصل را با این پیش زمینه که 5 ستاره اصلی‌اش جدا شده‌اند و نتوانسته حرکتی در بازار نقل و انتقالاتی داشته باشد آغاز می‌کند. وحید امیری، صادق محرمی، کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان و علیرضا بیرانوند برای بستن هر تیم قدرتمندی کفایت می‌کنند و پرسپولیس با بدشانسی بزرگ طبق این پیش فرض آنها را از دست داده است.

اکنون در خط دروازه برانکو ایوانکوویچ باید امیدوار به درخشش هموطن خود باشد. بوژیدار رادوشوویچ که در دو فصل اخیر به عنوان گلر شماره دو در این تیم حضور یافته علیرغم فرصت کمی که به دست آورده عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته تا حد زیادی بتوان به او امیدوار بود. در این شرایط پرسپولیس البته در روی نیمکت هم ابوالفضل درویش‌وند را در اختیار خواهد داشت و شاید بتواند از دیدارهای نیم فصل اول به سلامت عبور کنند.

نکته مثبت در خط میانی این تیم است. جایی که هیچ کدام از بازیکنان فصل گذشته نه سودای جدایی دارند و نه متهم به عدم وفاداری به باشگاه شده‌اند. شجاع خلیل زاده و سیدجلال حسینی همچنان می‌توانند دژ دفاعی این تیم را شکل دهند و حسین ماهینی نیز در سمت راست دفاعی قرار می گیرد و محمد انصاری در سمت مخالف. موضوع نگران کننده برای این تیم تنها به محرومیت و مصدومیت احتمالی مربوط می‌شود که آنها باید امیدوار باشند از این مهلکه جان سالم به در ببرند.

خط میانی متلاشی شده پرسپولیس یکی از بزرگترین دغدغه‌های این تیم محسوب می‌شود. در فصل گذشته کمال کامیابی نیا، محسن ربیع خواه، وحید امیری و فرشاد احمدزاده به طور ثابت در این تیم بازی می‌کردند که ربیع خواه با توجه به مصدومیت نیمی از دیدارهای نیم فصل اول لیگ هجدهم را از دست خواهد داد. طبق همان پیش‌بینی بدبینانه هم کامیابی نیا و وحید امیری را هم جدا شده از تیم تصور کردیم و احمدزاده هم خداحافظی خود را رسما اعلام کرده است تا کاملا این خط میانی پاک شود.

معماری مجدد برانکو در خط میانی

برانکو در طول حضور 4 ساله خود در پرسپولیس ابتدا بزرگترین ضعف این تیم را در خط دفاعی برطرف کرد. تغییر ساختار دفاعی این تیم و حضور سه عنصر تازه وارد باعث شد تا این تیم طی دو فصل اخیر بهترین عملکرد را داشته باشد. اکنون بزرگترین مشکل این تیم در خط میانی است. جایی که تمام عناصر آن با همان پیش‌فرض بدبینانه دچار تغییر خواهند شد و این تیم نیز از بازار نقل و انتقالاتی محروم است. برانکو ایوانکوویچ باید ساختار میانی خود را با حضور بازیکنانی مثل محسن ربیع خواه (بعد از حدود هفته ششم)، امید عالیشاه، بشار رسن، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، شایان مصلح، احسان علوان زاده، حمید طاهرخانی شکل دهد و آن را تا نیم فصل راهبری کند. با حضور پتانسیل موجود بهترین خط میانی شکل گرفته را می‌توان به حضور امید عالیشاه ، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی و بشار رسن اختصاص داد.

خط حمله

خط حمله پرسپولیس با حضور آقای گل فصل گذشته و ستاره لیگ شانزدهم همچنان شکل خواهد گرفت. علی علیپور بعد از آقای گلی در لیگ هفدهم اکنون امیدوار است این روند را در فصل آتی نیز ادامه دهد تا حضورش در جام ملت‌ها را قطعی کند. این ترکیب در شرایطی تیم را در شرایط امیدوارکننده تا پایان نیم فصل قرار خواهد داد که گادوین منشا در قامت ستاره لیگ شانزدهم برای سرخپوشان ظاهر شود. مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس که در قامت ستاره نقل و انتقالات در لیگ گذشته به این تیم پیوسته بود، فاصله زیادی با خواسته‌های این تیم داشت و اکنون باید امیدوار بود که در فصل بحرانی این تیم عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد.

این بدترین شکل از شمای ترکیب پرسپولیس برای فصل هجدهم است که پیش روی هواداران این تیم قرار دارد. تیمی که 5 ستاره خود را پای میز مذاکره برای تمدید قرارداد نمی‌بیند و بدبیانه‌تر از آن اینکه علیرضا بیرانوند هم بعد از جام جهانی هوایی شود. اما مطمئنا اوضاع به این شکل برای سرخپوشان باقی نخواهد ماند. امیری گفته احتمالا بعد از جام جهانی بار دیگر پای میز مذاکره با پرسپولیس خواهد نشست و علیرضا بیرانوند نیز بعید است در شرایط فعلی که با کنایه‌های خود بازیکنان جدایی طلب را بدرقه کرده، تیم را ترک کند.
پرسپولیس البته بازیکنان امید و جوان خوبی نیز در لیست دارد که از بین آنها می‌توان به شایان مصلح، احسان حسینی، شاهین عباسیان، احسان علوان زاده، حمید طاهرخانی، آدام همتی و ... اشاره کرد. هر چه که هست پرسپولیس همچنان منتظر باز شدن پنجره نقل و انتقالات است و شاید شرایط به این شکل بدبینانه که به آن اشاره شد هم اتفاق نیفتد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir