نگاهی به همه جنجال ها در تمرین پرحاشیه تیم پرسپولیس
تمرین روز گذشته پرسپولیس با حواشی زیادی همراه شد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت

انتقاد شدید از عکس مشترک کاپیتان‌ها با لیدر

وقتی حسین ماهینی در پایان بازی با استقلال خوزستان که با سنگ پرانی و جنجال بزرگی همراه بود، به انتقاد از رییس کانون هواداران پرداخت کمتر کسی تصور می‌کرد این مساله به لشکرکشی طرفین منجر شود.

برانکو که تمرین روز جمعه را در بازگشت این تیم تعطیل کرده بود، روز گذشته و از ساعت ۱۸:۳۰ در شرایطی سوت آغاز را زد که هواداران ابتدا در سکوت و در‌ ادامه با تشویق هدفدار پرسپولیس پیغام مهمی داشتند. با این حال از همان ابتدا هم می‌شد حدس زد که این شعار سفارشی خیلی طولانی نخواهد بود.

نیشخند و صحبت‌های زیر لب کاپیتان‌ها در‌میانه زمین مشخص می‌کرد که آنها از این اوضاع رضایت ندارند و باید منتظر اتفاق تازه ای بود. با گذشت ۲۰ دقیقه از تمرین زمزمه‌های تازه‌ای بلند شد؛ بخشی از هواداران که به دعوت سیدجلال حسینی در این تمرین حضور یافته بودند، در‌ ادامه به تشویق بازیکنان و در‌ راس آن حسین ماهینی و سیدجلال حسینی پرداختند.

ثانیه‌هایی بعد اما فحاشی و درگیری شدیدی بین برخی سرلیدرها و هواداران شکل گرفت. این درگیری فیزیکی به همراه فحاشی اما دقایقی کوتاه قطع شد. حدود ۱۰۰۰ هوادار روی سکوها حضور داشتند که بعد از این درگیری، دو دستگی مشهود شد و برخی که حامی سیاست کانون هواداران بودند و رای به تشویق تیم و بی اعتنایی به بازیکنان داده بودند، در یک سمت و در سکوی دیگر که تعداد آنها بیش از دو برابر گروه اول بود و از بازیکنان در قبال این اتفاقات حمایت می‌کردند، قرار داشتند.

بازیکنان در جریان تمرین هستند و شعارها کاملا اکنون جهت‌دهی شده از سکوها به گوش می‌رسد. دود غلیظ در کنار سر و صدای هواداران مانع از اجرای درست تمرینات تاکتیکی مدنظر برانکو می شد. سرمربی پرسپولیس با فریاد از بازیکنان تیمش می خواست که تنها به او توجه کنند و برخی بازیکنان نیز برای فرار از دود به ماسک پناه بردند.

گروه مخالف کانون هواداران با شدت بیشتری به تشویق سیدجلال حسینی و حسین ماهینی پرداختند و این دو نیز گاه و بیگاه با قطع تمرین به ابراز احساسات این گروه پاسخ دادند.

جرقه دوم زده شد؛ تشویق بی امان حسین ماهینی این بازیکن را به سمت این گروه از هواداران ‌برد و او ضمن نشان دادن لوگوی باشگاه و بوسه برای هواداران در حالی که قصد بازگشت به تمرین را داشت با کنایه‌های زیر لبی هواداران مخالف مواجه شد. این اتفاق ابتدا باعث شد او ابتدا با دستانش آنها را دعوت به سکوت کند و با نشان دادن علامت اینکه او اینجا خواهد ماند و مسیر خود را دنبال کرد. اما باز این اعتراضات ادامه پیدا کرد و باعث شد مدافع راست سرخپوشان به سمت جایگاه این هواداران مسیر خود را کج کند. گفت و گوی نه چندان دوستانه این هواداران با او در ادامه باعث شد کمال کامیابی نیا نیز ورود کند و به دنبال این باشد که همبازی‌اش را به سمت زمین ببرد. کریم باقری هم که نزدیک‌ترین عضو کادرفنی به این صحنه بود با فریاد خود اعتراضش را نسبت به حرکت ماهینی و منفک شدن از تمرین را اعلام کرد.

تمرین بار دیگر از سر گرفته شد اما خط و نشان‌های دو طرف هواداری همچنان ادامه داشت. حضور عباس اسماعیل بیگی، رییس کانون هواداران نیز میان این هواداران و همراهی قنبرپور‌ برای آرام کردن هواداران هم افاقه نکرد. گرشاسبی، سرپرست باشگاه پرسپولیس با گذشت یک ساعت از تمرین به استادیوم شهید کاظمی آمد. اینبار خبری از تشویق او نیز نیست. لیدرها مشغول آرام کردن سکوها بودند تا او به تنهایی روی سکوها حاضر شود. بازیکنان اصلی بعد از اتمام تمرین و با دستور برانکو ناگهان راهی رختکن شدند. گرشاسبی از کاپیتان‌ها خواست به اتاق کادرفنی بروند. برانکو نیز در ورودی راهروی منتهی به مرکز بدنسازی تیمش، ضمن اینکه حواسش به بازیکنانی بود که همچنان تمرین را دنبال می کردند اما بیشتر توجهش معطوف به سکوها بود. دقایقی بعد گرشاسبی پیغام داد که رییس کانون هواداران نیز در جلسه حضور یابد. از تعداد هواداران کاسته شد و تقریبا ۵۰۰ نفر از آنها باقی ماندند.

دقایقی بعد در‌ مسیر راهرو به زمین، حمیدرضا گرشاسبی در حالی که دستان سیدجلال حسینی و حسین ماهینی را در دست داشت و اسماعیل بیگی نیز در کنار آنها بود، وارد ‌شد. سرپرست پرسپولیس از کاپیتان‌های تیم خواست محتوای این جلسه را به هواداران بگویند. سیدجلال حسینی از ماهینی خواست این مسوولیت را برعهده بگیرد.

ماهینی با بلندگو به هواداران تیمش اعلام کرد او را تشویق نکنند و صحبت‌هایش را اینچنین ادامه داد: «من قبول دارم این بحث را بدموقع گفتم. ما یک خانواده هستیم و‌نباید این بحث‌ها را به این شکل به بیرون منتقل می‌کردیم. اما از امروز همه چیز را بین خودمان حل خواهیم کرد. ما ۱۰ برابر اینکه طرفدار داریم دشمن هم داریم. من اما همینجا قول می‌دهم با همین ۱۲ بازیکن قهرمان خواهیم شد. در کنار هم بار دیگر قهرمان خواهیم شد حتی اگر نیم فصل هم بازیکنی به جمع ما نیاید ما قهرمان خواهیم شد. از همه شما می‌خواهم که بار دیگر کنار هم باشیم و تنها به تیم فکر کنیم.»

سیدجلال حسینی در حالی که تلاش می‌کرد از گفتگو با هواداران خودداری کند و صحبت‌های ماهینی را حرف‌هایش خودش می‌دانست به سمت هواداران رفت. او نیز بعد از اینکه از حمایت هواداران طی دو فصل اخیر که چهار قهرمانی برای آنها داشت قدردانی  کرد، گفت: «نه من اینجا می‌مانم و نه هیچ کدام از بازیکنان دیگر. فقط پرسپولیس است که می‌ماند. من گفتم باید آشتی کنیم. پرسپولیس تنهاست و فقط هواداران را دارد. تیم محروم است و دشمنان هم کم نیستند و نمی‌خواهند موفقیت تیم ادامه داشته باشد. از هواداران اما می‌خواهم در کنار تیم باشند ‌و مثل همیشه از آن حمایت کنند.تیمی که متعلق به خودشان است و فقط آنها و پرسپولیس هستند که همیشه خواهند ماند.»

بعد از این صحبت‌ها و گرفتن عکس یادگاری چهارنفره با حضور حمیدرضا گرشاسبی، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی و رییس کانون هواداران، حاشیه و جنجال ۴۸ ساعته بعد از دیدار مقابل استقلال خوزستان و دو ساعته در استادیوم شهید کاظمی به پایان رسید. هرچند که انتشار عکس های این اتفاقات از تمرین دیروز هرگز به مذاق هواداران پرسپولیس خوش نیامده است. این عکس ها در فضای مجازی یکی از پرانتشارترین ها بوده و خیلی از هواداران بابت این عکس های مشترک با حضور رییس کانون هواداران و کاپیتان های پرسپولیس گلایه مند هستند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com