همه نکات درباره داور جنجالی بازی پرسپولیس و الاهلی
داور چینی به عنوان داور بازی برگشت پرسپولیس و الاهلی انتخاب شد

سفید و سیاه قضاوت مانینگ برای پرسپولیس؛ خوش یمن اما پراشتباه

مانینگ، دیدار برگشت پرسپولیس و الاهلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا را قضاوت خواهد کرد. این اولین قضاوت این داور نام آشنای چینی برای شاگردان برانکو در فصل 2019 لیگ قهرمانان آسیاست. این داور چینی تا به امروز 6 بار برای تیم برانکو در لیگ قهرمانان آسیا سوت زده که حاصل آن 5 پیروزی و یک شکست بوده است.

این داور چینی همان داوری است که فینال رفت لیگ قهرمانان آسیا بین تیم های پرسپولیس و کاشیما آنتلرز را در فصل گذشته قضاوت کرد و در آن دیدار یکی از گل های حریف ژاپنی پرسپولیس با قضاوت او در شرایط کاملا محرز آفساید به ثمر رسید. البته مانینگ به جز این مسابقه، قضاوت 2 دیدار دیگر پرسپولیس را هم در فصل گذشته بر عهده داشت که هر 2 با پیروزی تیم برانکو به پایان رسید. در دیدار با الجزیره  امارات او داور بازی پرسپولیس بود، دیداری که با برتری سرخ ها به پایان رسید.

چیپ طارمی در روزی که برانکو تماشاگر بود

پیش از این، این داور در جدال حساس برابر النصر عربستان در اولین روزهای حضور برانکو در پرسپولیس در فصل 2015 لیگ قهرمانان آسیا در دقیقه 58 بازی، یک پنالتی برای سرخ ها گرفت که توسط طارمی به شکل چیپ وارد دروازه النصر شد و سرخ پوشان موفق شدند با یک گل به برتری برسند. برانکو این دیدار را از سکوهای استادیوم آزادی تماشا کرد.

  سوت خوش یمن

 در جدال حساس پرسپولیس و لخویا در دور برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2017، مانینگ برای پرسپولیس سوت زد که این بازی را سرخ ها با گل به خودی چیکو فلورس مدافع اسپانیایی حریف به سود خود به پایان رساندند تا تیم برانکو به جمع 8 تیم برتر آسیا راه یابد.

خاطره تلخ کمال

در بازی برگشت یک چهارم نهایی هم او جدال شاگردان برانکو برابر نماینده عربستان را سوت زد که همان دقایق نخست کمال کامیابی نیا، با نظر او از زمین اخراج شد. مانینگ در نیمه اول مسابقه یک پنالتی را نگرفت اما در نیمه دوم به درستی خطای هند مدافع حریف و خطا روی رسن را در نود و سومین دقیقه، پنالتی اعلام کرد تا سرخ ها با برتری 3 بر یک راهی دور بعد شوند.

سوت های پر اشتباه !

در فصل 2018 هم این داور 3 قضاوت برای پرسپولیس داشت، که اولین آن در هفته چهارم دور گروهی مقابل الوصل بود. دیداری که با تک گل کامیابی نیا به سود پرسپولیس تمام شد. قضاوت بازی برگشت یک هشتم نهایی با الجزیره را هم مانینگ عهده دار بود و اشتباهات زیادی به ضرر پرسپولیس داشت. مانینگ می بایست در دقایق 23 و 79 خطا روی احمدزاده و رسن را پنالتی اعلام می کرد، دیداری که در نهایت با وجود اشتباهات فاحش او با برتری پرسپولیس به پایان رسید.

گل آفساید کاشیما را پذیرفت!

آخرین قضاوت مانینگ برای پرسپولیس در بازی رفت فینال بود. دیداری که با برتری 2 بر صفر نماینده ژاپن همراه شد. در آن دیدار گل دوم کاشیما در شرایط آفساید به ثمر رسید. گفتنی است مانینگ در این بازی سیامک نعمتی را هم در دقایق پایانی اخراج کرد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net