بیرانوند با یک تصمیم می تواند پرسپولیس را پولدار کند!
اگر علیرضا بیرانوند تصمیم بگیرد که فصل آینده از پرسپولیس جدا شده و به اروپا برود, پول خوبی نصیب باشگاه پرسپولیس می شود

بیرانوند تصمیم نهایی را بگیرد، پرسپولیس پولدار می‌شود!

مدیران پرسپولیس از مدت‌ها قبل درحال برنامه‌ریزی برای فصل آینده هستند و در این میان حق ترانسفر بیرانوند می تواند نقش مهمی در معادلات فصل بعد ایفا کند.

پرسپولیسی‌ها خیال‌شان بابت کادر فنی راحت است زیرا برانکو ایوانکوویچ تا پایان لیگ نوزدهم با باشگاه قرارداد دارد و تعداد زیادی از بازیکنان، به خصوص ستاره‌های تیم نیز می‌خواهند در لیست او بمانند. پیشرفت فنی به خاطر کار زیر نظر برانکو باعث رضایتمندی بازیکنان شده و از سوی دیگر، با موفقیت‌های جذابی که به دست می‌آورند، آپشن‌های قراردادشان فعال می‌شود و می‌توانند رقم‌های کلانی از باشگاه درآمد داشته باشند.

با این حال، مشکلات مالی پرسپولیس در فصل آینده نیز احتمالاً پا برجا خواهد بود، به خصوص که در حال حاضر، ترس از پیشخور کردن مبلغ قرارداد فصل آینده مطرح شده و شاید باشگاه برای پرداخت فوری پول به بازیکنان، بخشی از پول فصل آینده را نیز از مجری قرارداد با اسپانسر، دریافت کند.

برانکو اصلاً دلش نمی‌خواهد در صورت ادامه همکاری با پرسپولیس، کارش را با ناکامی ادامه دهد. او یک مربی بلندپرواز و جاه‌طلب است و به همین علت در ۴ فصلی که هدایت سرخپوشان را برعهده داشته، همواره این تیم جزو مدعیان بوده؛ در فصل پانزدهم، هم‌امتیاز با استقلال خوزستان به نایب‌قهرمانی رسید. در فصل‌های شانزدهم و هفدهم با اختلاف فاحش و پیش از اتمام فصل، قهرمانی خود را ثبت کرد و در لیگ این فصل هم، شانس اول قهرمانی را برای خود می‌بیند. با این حساب و کتاب‌ها، می‌توان حدس زد برانکو بماند، برای فصل بعد نیز به دنبال قهرمانی در لیگ ایران و همه جام‌های ممکن می‌رود. او یک مربی حرفه‌ای است که قهرمانی در ایران، کرواسی و چین را نیز تجربه کرده و توانایی‌هایش را به رخ کشیده است.

در چنین شرایطی، باشگاه باید فضای رسیدن به موفقیت را برای سرمربی سرخپوشان بسازد. به معنای دیگر، لیست بازیکنان مد نظر سرمربی تیم و امکاناتی که برانکو برای موفقیت‌های بیشتر نیاز دارد.

در روز‌هایی که بحث قرارداد ۶ میلیارد تومانی بیرانوند با پرسپولیس حسابی داغ شده بود و البته این سر و صدا‌ها با تکذیب حمیدرضا گرشاسبی تمام شد، یکی از نزدیکان باشگاه به ما گفت: «بیرانوند یکی از ستاره‌های فوتبال ایران است. او تمام مدتی که در پرسپولیس بود، پیشنهادات بسیار خوبی داشت. حتی فصل قبل از ترکیه به او پیشنهاد ۷ میلیارد تومانی دادند آن‌هم در شرایطی که قیمت دلار در بازار تهران حدود ۸ هزار تومان بود. همان پیشنهاد امروز دو برابر ارزش دارد. اگر بیرانوند بخواهد پرسپولیس را ترک کند، از آنجا که با ما تا سال ۱۴۰۱ قرارداد دارد، به باشگاه نیز پول خوبی می‌رسد. این اتفاق فقط به شرطی رخ می‌دهد که بیرانوند بخواهد لژیونر شده و بازی در اروپا را به کارنامه اش اضافه کند. فقط به این شرط است که باشگاه با جدایی این بازیکن برای پیشرفت بیشتر، موافقت می‌کند. در این صورت، امکان آن را داریم تا با پول ترانسفر بیرانوند، ۳، ۴ بازیکن خوب به تیم‌مان اضافه کنیم.»

راهکار باشگاه پرسپولیس برای جذب بازیکن با استفاده از حق ترانسفر بیرانوند جالب به نظر می‌رسد به خصوص که آنها، انتخاب ماندن یا رفتن را برعهده علیرضا می‌گذارند و فقط به شرطی با جدایی اش کنار می‌آیند که واقعاً به تیمی بزرگ در قاره اروپا برود و در فوتبال، رشد و پیشرفت را ادامه دهد. علیرضا در سال ۹۷ اتفاقات بسیار خوبی را تجربه کرد و اگر این راه را پیگیری کند، می‌تواند راهی برای جدایی پیدا کند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی